تازه های سایت

کد مطلب: 23675
21. مرداد 1394 - 0:45
روحانی در دیدار خانواده‌های شهدای دیپلمات کشورمان در مزار شریف:
ایران اسلامی پیوسته قربانی تروریسم بوده/صهیونیست ها و برخی کشورهای غربی حامی تروریست‌ها هستند
رئیس‌جمهور با بیان اینکه صهیونیست‌ها و برخی کشورهای غربی در پشت صحنه، تروریست‌ها را حمایت و پشتیبانی می‌کنند، گفت: حادثه مزار شریف سند دیگری بود بر اینکه مردم و مسئولین کشورمان قربانی تروریسم بوده‌اند.

به گزارش سایت گرو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی روز سه شنبه و همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در دیدار خانواده‌های شهدای دیپلمات کشورمان در مزار شریف که در منزل شهید ناصر ریگی برگزار شد با تجلیل از صبر و استقامت خانواده شهیدان و با گرامیداشت یاد شهدای آنان گفت: روز شهیدان دیپلمات کشورمان در مزارشریف یکی از روزهای تاثر انگیز است و البته واقعه شهادت آنان نشان می‌دهد که دشمنان و تروریست ها تا چه حد به فرزندان این مرز و بوم حساس هستند.

رئیس‌جمهور افزود: مردم و بزرگان کشورمان از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی از شهید قرنی تا شهید مطهری به دست تروریست‌ها به شهادت رسیدند و هنوز هم تروریست‌ها علیه ملت ایران فعالیت می‌کنند و ما نیز متقابلا همواره در مقابله با تروریسم و تروریست ها هستیم.
روحانی با بیان اینکه معمولاً مراکز دیپلماتیک و سفارتخانه‌ها، محلی امن محسوب می‌شود، به حادثه شهادت دیپلمات‌های کشورمان در مزارشریف اشاره کرد و گفت: تصور نمی‌شد که تروریست‌ها مکانی را که محل استقرار دیپلمات‌های کشورمان است، اشغال و آنان را به مظلومانه ترین شکل به شهادت برسانند.
رئیس‌جمهور اضافه کرد: در ابتدای وقوع این حادثه کسی باور نمی‌کرد که گروه‌های تروریستی بتوانند به این اقدام دست بزنند چرا که در آن زمان گروه طالبان تازه شکل گرفته بود و مزار شریف که در شمال افغانستان قرار دارد از مناطقی بود که در اختیار مجاهدین موسوم به ائتلاف شمال قرار داشت و کسی فکر نمی‌کرد که طالبان بتواند به این منطقه راه یابد. البته متاسفانه دستگاه‌ اطلاعاتی برخی از کشورها هم در این حادثه بی دخالت نبودند.
روحانی شهادت دیپلمات‌های کشورمان در مزار شریف را بسیار مظلومانه و غریبانه توصیف کرد و اظهار داشت: شما خانواده معظم شهدا روزهای سختی را گذراندید؛ روزهایی که سرنوشت آنها نامشخص بود و اطلاع نداشتید که بر آنان چه می‌گذرد و فکر هم نمی‌شد که چنین جنایت وحشیانه‌ای نسبت به دیپلمات‌ها و مسئولین کشورمان که برای خدمت در آنجا حضور داشتند، انجام شود.
رئیس‌جمهور با طلب صبر و شکیبایی برای خانواده‌های شهیدان گفت: بی‌تردید شهدا از اجر و نعمت‌های بی‌پایان خداوندی برخوردار خواهند بود.
روحانی اضافه کرد: اقدام تروریستی در مزار شریف، سند دیگری برای ایستادگی و مبارزه جمهوری اسلامی ایران با تروریسم و تروریست‌ها است.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: زمانی که تروریست‌ها در جمهوری اسلامی ایران ، عزیزان ما را به شهادت می رساندند شاید کسی در دنیا تصور نمی‌کرد که زمانی این موضوع آنان را نیز درگیر کند و امروز متاسفانه در بسیاری از کشورها وحشیگری تروریست‌ها به حد اعلا رسیده است ؛تروریست‌هایی که در پشت صحنه و در باطن توسط صهیونیست ها و برخی کشورهای غربی حمایت و پشتیبانی می‌شوند.
وی با بیان اینکه دیپلمات‌های کشورمان همواره و در مقاطع مختلف بار سنگینی را برای تامین منافع ملی کشورمان بر دوش داشته‌اند، اظهار داشت: غیر از مزار شریف در کشورهای دیگر هم دیپلمات‌های ما به شهادت رسیده و سفارتخانه‌های کشورمان مورد تعرض قرار گرفته‌اند و این همه نشانگر این است که جمهوری اسلامی ایران، نظامی ضدتروریسم است و برخلاف آنچه برخی از کشورهای تجاوزگر ادعا می‌کنند که ایران حامی تروریسم است، ایران از روز اول قربانی تروریسم بوده است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: امام صادق (ع) با صبر و حوصله همه را در آغوش مهربانی و رحمت خود پذیرا بودند و برخی از کسانی که خدمت امام می‌رسیدند حتی اعتقادی به خدا نداشتند اما امام صادق (ع) سخن آنها را می‌شنید و با استدلال به آنها پاسخ می‌داد.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: زندگی امام صادق (ع) نشان می دهد که دین ما دین علم و تحقیق بوده و با سعه صدر با افکار و نظرات مختلف برخورد می کند.
در این دیدار خانواده شهیدان ناصر ریگی ، مجید نوری نیارکی، محمد ناصر ناصری ، کریم حیدریان ، محمد علی قیاسی ، رشید فلاح ، نورالله نوروزی و حیدرعلی باقری با اظهار خرسندی و خوشحالی از دیدار رییس جمهور، خاطراتی از ایام شهادت شهدای دیپلمات کشورمان بیان کردند.
در این دیدار که حسین فریدون دستیار ارشد رئیس‌جمهور و حجت الاسلام شهیدی معاون رئیس‌جمهور در امور ایثارگران و رییس بنیاد شهید حضور داشتند، لوح تقدیری به رسم یادبود از سوی روحانی به خانواده این شهیدان تقدیم شد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما