تازه های سایت

کد مطلب: 23651
19. مرداد 1394 - 9:26
سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: طرح جامع گردشگری نهاوند برای پیشنهاد به هیات دولت در سفر آتی ریاست جمهوری تدوین و ارائه می شود.
طرح جامع گردشگری نهاوند در سفر آتی هیات دولت به استان ارائه می شود

 به گزارش سایت گرو، مهرداد نادری فر در کمیته برنامه ریزی شهرستان نهاوند در محل فرمانداری افزود: این شهرستان از پتانسیل و ظرفیتهای بالای گردشگری در بخشهای مختلف تاریخی و طبیعی برخوردار است که می تواند این شهرستان را به عنوان منطقه ویژه گردشگری در سطح کشور تبدیل نماید.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی سفرهای دولت تدبیر و امید دیدار با مردم و بررسی مسائل و مشکلات آنان است که علاوه بر این هدف، طرحهایی که در بودجه سنواتی قرار نمیگیرند از اعتبارات سفر برخوردار خواهند شد.

سرپرست فرمانداری نهاوند بحث گردشگری نهاوند را از جمله مباحث مهم و قابل ارائه به هیات دولت ذکر کرد و افزود: شهرستان نهاوند در بخشهای مختلف گردشگری در سطح محلی عملکرد خوبی دارد لذا ما باید نسبت به گردشگری دید فرامحلی و کشوری پیدا کنیم تا بتوانیم نهاوند را به منطقه ویژه گردشگری در سطح کشور تبدیل سازیم.

وی گفت: برای این منظور لازم است ظرفیتهای تاریخی و طبیعی این شهرستان معرفی شده و طرح جامع گردشگری آن تدوین شود.

نادری فر با اشاره به سفر آتی هیات دولت به استان همدان عنوان کرد: با توجه به محدودیت اعتباری دولت به علت کاهش تولید و قیمت نفت و همچنین وجود صدها طرح نیمه تمام گذشته، لازم است طرحهای ادارات اولویت بندی شود تا بتوان با معرفی آن ها اعتباراتی را برای آنها جذب نمود.

وی با تاکید بر لزوم اولویت بندی نیازهای شهرستان گفت: یک سری طرحهایی وجود دارد که در سال جاری دارای اعتبار هستند اما در صورتی که بتوان با افزایش 20 درصد اعتبار آنها را تا سال 95 به بهره برداری رساند این گونه از طرحها در اولویت ادارات قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری نهاوند با اعلام اولویت بعدی طرحهای معرفی شده برای تصویب در سفر هیات دولت به استان گفت: در اولویت بعدی طرحهایی هستند که اگر اعتبارات ویژه برای آنها گذاشته شود یک فازش راه اندازی می شود لذا دستگاه های اجرای شهرستان تا پایان هفته مهلت دارند بر اساس این اولویتها نیازهای قابل اجرای خود را به فرمانداری ارسال نمایند.

وی سفر هیات دولت به استان و شهرستانها را منشا خیر و برکت برای مناطق کمتر برخوردار ذکر کرد و اظهار داشت: سفر مقامات بلند پایه دولت به شهرستانها بر اساس سیاستهای محوری دولت تدبیر و امید مبنی بر خدمت رسانی بهینه و مطلوب به مردم صورت می گیرد که می تواند در راستای محرومیت زدایی و رفع مشکلات انباشته شده اثرات مثبت زیادی داشته باشد.

نادری فر همچنین از مدیران دستگاههای اجرایی خواست با توجه به اشتیاق مردم برای دیدار با رئیس دولت یازدهم زمینه های این حضور را در سطح استان فراهم سازند.

شهرستان نهاوند سومین شهر بزرگ استان پس از همدان و ملایر می باشد که از قابلیتهای خوبی برای سرمایه گذاری در بخشهای مختلف کشاورزی، صنایع تبدیلی و گردشگری برخوردار می باشد.

در این شهرستان طرحهای نیمه تمامی وجود دارد که سالها از مطالبات اصلی مردم بوده است.

تکمیل و تجهیز بیمارستان 160 تختخوابی نهاوند با وجود داشتن کمترین سرانه تخت در استان، چهار بانده کردن راههای مواصلاتی که به واسطه تردد بالای وسایل نقلیه از پرحادثه ترین راههای استان می باشند، توسعه راه ریلی، توجه به گردشگری شهری و زیبا سازی مرکز شهرستان، تکمیل طرح فاضلاب شهری، توسعه جامع گردشگری با استفاده از ابنیه های تاریخی و مناطق بکر طبیعی، سرمایه گذاری برای توسعه بخش کشاورزی مکانیزه ، مهار آبهای سطحی و مسدود کردن چاههای غیر مجاز برای جلوگیری از افت آبهای سطحی از مهمترین این مطالبات می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما