تازه های سایت

کد مطلب: 23635
18. مرداد 1394 - 7:54
اظهارنظر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره روستائیان با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است.

به گزارش سایت گرو به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، هفته گذشته اکبر هاشمی رفسنجانی بهرمانی در گفت و گو با هفته نامه طلوع صبح اظهار داشت: برخی که دیروز در کوچه روستایشان می‌گشتند، امروز انقلابی شده‌اند.

 

این اظهارات هاشمی رفسنجانی با واکنش های زیادی از سوی کاربران شبکه های مجازی همراه شد به طوری که حتی کمپین «من هم یک روستایی هستم» در فضای مجازی به راه افتاد.

 

آقای هاشمی! شما خودتان از یک روستا انقلابی شدید
 

در همین راستا سیدمحسن میرشمسی از فعالان فضای مجازی طی مطلبی در صفحه شخصی‌اش در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: نگاه طبقاتی به مردم در خیلی‌ها نهادینه شده است؛ نگاه تحقیرگونه و تمسخرآمیز و فرودست‌بینی طبقات و اقشار ضعیف.

به‌گونه‌ای درمورد روستا و روستایی صحبت می‌کنند و یا این واژگان را در مواردی و مواقعی به کار می‌برند که انگار روستایی مترادف است با بیماری یا جرم یا یک ننگ!

حال سوال این است که آقای هاشمی رفسنجانی که مدعی نزدیکی به امام راحل است و قطعا تعابیر و تعاریف امام راحل درباره اقشار ضعیف و مستضعفان و کوخ‌نشینان را شنیده است، چرا از این ادبیات تحقیرآمیز و تمسخرآمیز درباره روستا و روستانشینان استفاده می‌کند! حال آنکه شخص آقای هاشمی بر اساس آنچه در زندگینامه خود به نگارش درآورده است، از یک روستا به انقلاب پیوسته و انقلابی شده است!

پ.ن: اکبر هاشمی بهرمانی مشهور به هاشمی رفسنجانی متولد روستای ‫بهرمان‬ از توابع شهرستان ‏رفسنجان‬ در استان ‫‏کرمان‬ است.

در همین راستا بسیاری از کاربران فضای مجازی هم با طراحی پوسترهایی نسبت به این اظهارات هاشمی اعتراض کردند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما