تازه های سایت

کد مطلب: 23632
17. مرداد 1394 - 9:32
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: باهدف تشریح سبک زندگی امام جعفر صادق (ع) 80 نفر از مبلغان در سالروز شهادت این امام همام به نقاط شهری و روستایی نهاوند اعزام می‌شوند.
اعزام 80 مبلغ مذهبی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به نقاط مختلف نهاوند

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت گرو، گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های روحانیون ترویج سبک زندگی اسلامی و سوق دادن مردم به‌سوی معنویت است که زندگانی امامان معصوم ما خود نمونه بارزی از سبک زندگی صحیح و اسلامی است.

وی اظهار کرد: روحانیون و مبلغان در مساجد مجالس فرهنگی می‌توانند روش‌های زندگی سالم و ساده را برای مردم بیان کنند و جامعه را با سبک زندگی ایرانی و اسلامی آشنا کنند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند افزود: به همین منظور 80 نفر از روحانیون شهرستان نهاوند در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) به نقاط مختلف شهرستان نهاوند اعزام می‌شوند.

وی گفت: 60 نفر از روحانیون بومی، مستقر، طرح هجرت و خود استقرار و همچنین ۲۰ نفر از مبلغات حوزوی تحت نظر این اداره در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به مناطق مختلف شهری و روستایی اعزام خواهند شد.

گروسی بیان داشت: تشریح و ترویج سبک زندگی حضرت امام صادق (ع)، بیان دستاوردهای تأسیس دانشگاه امام صادق (ع) در ترویج فقه اسلامی و شیعی در جامعه، بیان شرایط سیاسی و اجتماعی دوران زندگانی این امام همام و همچنین پاسخ به شبهات و مسائل جوانان ازجمله رسالت‌های این مبلغان اعزامی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: انجام فعالیت‌های فرهنگی با تکیه و توجه به محتوای ارزشی و اسلامی آن‌ها می‌تواند نقش جوان و نوجوان ما را در مقابل جنگ نرم دشمن تا حدودی مصون نگه بدارد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند افزود: اجرای طرح تابلوی معرفت، تغذیه فکری مبلغین، توسعه مفاهیم قرآنی، تعامل با سازمان‌ها و حوزه‌های علمیه در راستای اشاعه اصول و ارزش‌های دینی، توسعه مراکز تبلیغی و اجرای برنامه‌های فرهنگی ازجمله برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان نهاوند در سال جاری است.

وی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که مدنظر سازمان تبلیغات اسلامی است برگزاری و اشاعه نشست‌های گفتمان دینی در سطح جامعه است که برگزاری این نشست‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها بسیار مفید و اثرگذار است.

گروسی بابیان اینکه برگزاری گفتمان‌های دینی در جامعه باید تقویت شود، گفت: در این گفتمان‌ها سوالات عقیدتی و شبهاتی که در ذهن دانشجویان و دانش آموزان شکل می‌گیرد مطرح می‌شود و پاسخ مناسب را نیز دریافت می‌کند.

 وی گفت: برگزاری گفتمان‌های دینی سبب ارتقا سطح کمی و کیفی بینش جوانان در مقابل تهدیدهای اخلاقی و عقیدتی می‌شود و آن‌ها را به فرصت تبدیل می‌کند و با توجه هجمه‌های مختلف دشمنان نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف عقیدتی و فرهنگی برگزاری این نشست‌ها بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما