تازه های سایت

کد مطلب: 23534
12. مرداد 1394 - 1:44
نشست مجمع زنان اصلاح طلب آذربایجان شرقی در سطح پایین برگزار شد به شکلی که نه تنها رئیس مجمع زنان اصلاح طلب کشور در آن حاضر نشد حتی فائزه هاشمی، مسئول کمیته شهرستان های این مجمع نیز به تبریز سفر نکرد. اصلاح طلبان در تبریز با عدم حضور چهره های شاخص سیاسی زن مواجه است و عده ای اقداماتی چون تشکیل مجمهع زنان اصلاح طلب را بازارگرمی انتخاباتی بی ثمر معرفی می کنند.
http://garoo.ir

به گزارش سایت گرو به نقل از ائل پرس،  یکی از برنامه های مهم اصلاح طلبان در تبریز طی ماه های اخیر تلاش برای به میدان آوردن زنان برای استفاده از این پتانسیل در انتخابات پیش رو است. هدفی که خود نیز آن را کتمان نکرده و سخن از لزوم اختصاص ۳۰ درصد از لیست های خود به زنان می گویند.

در همین راستا تشکل سیاسی  جمعیت زنان مسلمان نواندیش که راکعی، از نماینده های مجلس ششم دبیرکل آن است؛ در تبریز فعال شده و ضمن معرفی اعضای شورای مرکزی دفتر استانی به برگزاری همایش اقدام کرد.

اگرچه عدم حضور چهره های شاخص سیاسی و نیز بدنه ضعیف تشکل های اصلاحاتی در تبریز باعث شده است عده ای فعالیت های سیاسی زنان اصلاح طلب را به مجمع زنان و دختران سیاسیون اصلاح طلب تشبیه کنند که تنها با هدف مانور تبلیغاتی انجام می شود.

اکرم خیرخواه، مسئولیت این تشکل منسوب به اصلاح طلبان افراطی را در تبریز بر عهده گرفته است و در اولین اظهارنظر رسمی خود تلاش برای تاسیس مجمع زنان اصلاح طلب را  مهمترین برنامه  آتی جمعیت زنان مسلمان نواندیش در آذربایجان شرقی اعلام کرده بود. موضوعی که در حاشیه سخنان شاذ راکعی در این همایش گم شد.

هفته گذشته و تنها سه هفته پس از این موضوع، نخستین جلسه مجمع زنان اصلاح طلب در تبریز برگزار شده است. این جلسه که بر اساس روند متداول در دیگر شهرها باید شاهد حضور زهرا شجاعی، مشاور امور بانوان رئیس دولت اصلاحات به عنوان رئیس مجمع زنان اصلاح طلب کشور و یا فائزه هاشمی، رئیس کمیته شهرستان های این مجمع بود؛ بدون حضور این دو چهره تشکیل شد.

شهربانو امانی، نماینده سابق ارومیه به نیابت از فائزه هاشمی میهمان این جلسه بود و طبق ادعای رسانه های منسوب به جریان اصلاح طلبان افراطی، زنان عضو شوراهای مرکزی احزاب و تشکل های اصلاح طلب و زنان مدیر در دولت اصلاحات در آن شرکت کرده بودند. البته بر اساس معدود تصاویر منتشره از این نشست نازیلا آصفی، عضو پیشین شورای شهر تبریز تنها چهره شناخته شده در بین حاضران بوده است.

امانی در سخنان خود در این نشست با اشاره به هدفگذاری مجمع برای انتخاباتی مجلس دهم بر موضع اختصاص حداقل ۳۰ درصد از فهرست های انتخاباتی اصلاح طلبان به بانوان تاکید کرد.

گفته می شود در ادامه این نشست رئیس، نائب رئیس، دبیر و مسئولان کمیته های این مجمع در آذربایجان شرقی انتخاب شده اند ولی در این خصوص اطلاع رسانی نشده است.

تصاویر منتشره از این نشست سطح کمی و کیفی پایین آن را نشان می دهد.

Image title

Image title

Image title

 

دیدگاه شما