تازه های سایت

کد مطلب: 23524
11. مرداد 1394 - 18:11
معاون بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: در شهرستان نهاوند 38 بیمار مبتلا به ایدز وجود دارد.
38 نفر در نهاوند مبتلا به ایدز هستند

به گزارش سایت گرو به نقل از مهر، حسین عرفانی گفت: سرنگ معتادان شایع ترین راه انتقال ایدز است كه در این میان مردان بیشترین افراد مبتلا به ایدز را تشكیل می دهند.

وی با بیان اینكه در چهار ماه نخست سال جاری شماری به تعداد افراد مبتلا به ایدز در استان همدان اضافه شده است، عنوان كرد: تا پایان سال گذشته موارد ابتلا به Hiv حدود ۶۹۹نفر بوده كه از این تعداد ۲۷۱ نفر وارد مرحله ایدز شده و ۱۵۲ نفر نیز تحت درمان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پژشكی همدان با اشاره به اینكه ۲۴۹ نفر بیمار مبتلا به ایدز فوت شده اند، بیان كرد: در بین شهرستان ها همدان با ۴۱۱نفر، ملایر با ۸۷نفر و نهاوند با ۳۸نفر بیشترین آمار مبتلابه ایدز را در سال گذشته به خود اختصاص داده اند.

عرفانی افزود: زنان از طریق ارتباط جنسی كنترل نشده به ایدز مبتلا می شوند و اگر این ارتباط كنترل شود تعداد ابتلای زنان به ایدز كاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۴۱ نفر بیمار مبتلا به ایدز در استان همدان تحت درمان با داروهای ضدویروس هستند.

معاون بهداشتی علوم پژشكی همدان عنوان كرد: امروزه با وجود كنترل بیماری در برخی از نقاط دنیا و كاهش تعداد بیماران مبتلا به ایدز در دنیا، این بیماری در خاورمیانه نه تنها كاهش نیافته بلكه در حال افزایش است كه ایران نیز یكی از این كشورهاست.

عرفانی ادامه داد: برای كنترل و پیشگیری این بیماری باید چند نكته را رعایت كرد تا بتوان با آن مقابله و ابتلا به بیماری را به حداقل رساند.

وی با اشاره به اینكه باید بپذیریم hiv ویروسی است كه افراد آلوده به آن، مبتلا به یك عفونت هستند، گفت: این عفونت قابل مدیریت و مراقبت است و با توجه به پیشرفت پزشكی hiv یک ویروس كشنده نیست.

معاون بهداشتی علوم پژشكی همدان گفت: اگر افراد مبتلا را شناسایی و این افراد ضمن آگاهی از آلودگی خود با تغییر رفتار عفونت خود را به دیگران انتقال ندهند می توان این بیماری را در جامعه كنترل كرد.

عرفانی افزود: افزایش آگاهی و سواد سلامت جامعه و جلوگیری از برقراری ارتباط با گروهی كه دارای رفتار پر خطر هستند، تنها راه کنترل این بیماری است.

وی با بیان اینكه با حمایت های اجتماعی و سیستم های مراقبتی باید این باور را در مردم ایجاد كنیم كه ویروس ایدز یك ویروس كشنده نیست، بیان كرد: با به صفر رساندن انتقال این بیماری از مادر به نوزاد با توجه به شناخت این افراد و مراقبت های زایمان و بارداری می توان از انتقال این بیماری به نوزادان جلوگیری كرد.

عرفانی با بیان اینكه باید برای شناسایی افراد آلوده تلاش کرد تا این بیماری در جامعه ریشه كن شود، یادآورشد: باید آموزش ها در جامعه وسیع تر و امكان دسترسی به اماكن آموزشی برای عموم فراهم شود.

عرفانی با بیان اینكه باید افراد مبتلا را شناسایی و تحت پوشش برنامه های های مراقبتی قراردهیم، گفت: متاسفانه درصد شناسایی افراد با واقعیت فاصله بسیاری دارد.

وی با اشاره به اینكه دو كلینیك مشاوره در همدان و یك کلینیک مشاوره نیز در ملایر فعال است، گفت: علاوه براین مراکز، پایگاه مشاوره رفتاری نیز در سطح استان فعال و تحت پوشش این دو كلینیك است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما