تازه های سایت

کد مطلب: 23484
10. مرداد 1394 - 8:18
در حالی رئیس جمهور اعلام کرد که دولت تدبیر و امید، دولت واردات نیست و تولید و صادرات را مدنظر قرار داده، اما در آذربایجان غربی با واردات خودروهای گران قیمت برای فرمانداران عملاً خط بطلانی بر گفته های رئیس جمهور کشیده شده است!

به گزارش سایت گرو به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولیدات داخلی، جلوگیری از ورود بی رویه کالاهای خارجی و همچنین الزام ادارات دولتی به خرید اجناس و کالاهای ایرانی از جمله راهکارها و سیاستگذاری هایی است که در سالهای گذشته به مراتب از طرف مسئولان گفته شده و در رسانه ها انعکاس یافته است و همه مردم انتظار دارند که گامهای ابتدایی از طرف دولتی ها برداشته شود تا بعداً خودشان از لحاظ اخلاقی ملزم به رعایت این موارد شوند.

اما مسئله ای که در نهایت تأسف امروزه مشاهده می شود، این است که در استان محرومی و عقب مانده ای مانند آذربایجان غربی که از لحاظ شاخصه های توسعه انسانی نیز قافیه را به دیگر استانها واگذار کرده است، مسئولان تدبیر و امیدش، مردم را ناامید کرده اند.

در تازه ترین اقدام دولت متدبران در آذربایجان غربی، استانداری اقدام به وارد کردن تعداد 17 دستگاه خودروی شاسی بلند و گران قیمت خارجی با پلاک منطقه آزاد ماکو برای فرمانداران ریز و درشتش کرد تا با پُز بیشتری در بین مردم تردد داشته باشند.آن هم پز عالی با جیب خالی.

حال باید پرسید که استانداری با چه دلیل، منطق و توجیهی این کار را که مغایرت و ضدیتی اساسی با سیاستهای اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام عظمای ولایت و همچنین تدابیر دولت برای حمایت از تولیدات داخلی و جلوگیری از واردات غیر ضروری وبی رویه دارد، انجام داده و فرمانداران را سانتافه سوار کرده است.

اصلاً چه دلیل و منطقی وجود دارد که با وجود خودروهای تولید داخل گوناگون و مختلف در انواع مدلها استانداری آذربایجان غربی به خودروهای خارجی روی آورد؟

آیا مرزی بودن ، توسعه نیافتگی و آه در بساط نداشتن استان می تواند دلیلی برای این کار غیرمنطقی باشد؟ در حالی که مردم شهرهای مختلف استان از محرومیتها رنج می برند، واقعاً صحیح است که فرمانداران اینگونه خودروها را سوار و بر داغ دل سیل بیکاران استان با ایجاد حسرتی جانسوز بیافزایند؟

با پول این خودروها چندین نفر می توانستند ازدواج کرده یا صاحب شغلی شوند یا با دادن وامهایی به آنها، بخشی از مشکلاتشان حل شود.

در پایان گریزی دوباره به سخنان رئیس جمهور در سنندج می زنیم که گفت: این دولت، دولت واردات نیست بلکه تولید و صادرات است. آقای استاندار در آذربایجان غربی واقعاً چنین است؟ یا شعارهای دولت مصرف تبلیغاتی دارد؟

آیا در کشوری که رهبرش ساده ترین زندگانی را دارد، ضروریست تا فرمانداران شهرهای چند ده هزارنفری اشرافیگری کرده و خودروهای لوکس سوار شوند؟ اینگونه کارها با عقل و وجدان بیدار انسانها سازگار است؟

هزینه کرد اعتبارهای هنگفت برای خرید این خودروها در حالی است که استاندار چندین بار در نشستها و جلسه های گوناگون از مدیریت بدون پول در استان سخن گفته است، ای کاش در این مورد نیز مدیریت بی پولشان کارساز می شد!

حال این سؤالات بی پاسخ و مسئولان تدبیر و امید در آذربایجان غربی که باید پاسخگوی افکار عمومی باشند!

عکس: پارکینگ یکی از فرمانداریهای جنوب آذربایجان غربی

انتهای پیام/

دیدگاه شما