تازه های سایت

کد مطلب: 23456
5. مرداد 1394 - 16:40
جشنواره فرهنگی و ادبی 175 شهید غواص با معرفی نفرات برگزیده در شهرستان نهاوند به کار خود پایان داد.
مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی و ادبی 175 شهید غواص در نهاوند برگزار شد

به گزارش سایت گرو، در این مراسم که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند با حضور امام‌جمعه، فرمانده سپاه و سایر مسئولان شهرستان نهاوند برگزار شد، شاعران نهاوندی اشعار خود را در رثای مقام شامخ شهدای غواص قرائت کردند.

امام‌جمعه نهاوند در این مراسم گفت: بالاترین ارزش در دین اسلام برای شهدا در نظر گرفته‌شده است و بر اساس روایتی از پیامبر اسلام (ص) شهدایی که در دریا به شهادت می‌رسند در نزد خداوند از پاداش بالاتری برخوردارند.

وی اظهار کرد: مردم ایران اسلامی در مراسم تشییع این شهدا به‌خوبی نشان دادند که همچنان به آرمان‌های شهدا اعتقاددارند و با بازگشت پیکر مطهر آن‌ها مردم عزیز کشورمان به شهدا بیشتر از گذشته نزدیک شده‌اند.

امام‌جمعه نهاوند افزود: ولایت مداری و وحدت مهم‌ترین پیام شهدای است بنابراین ما باید با حفظ وحدت حول محور ولایت‌فقیه پیام خون شهدا را به‌خوبی درک کنیم و آن را در جامعه پیاده کنیم.

وی گفت: پیام برگزاری این جشنواره شناخت حق و مبارزه با باطل است که این موضوع در فرمایشات حضرت علی (ع) نیز بسیار سفارش شده است.

مغیثی اظهار داشت: صدام و گروه‌های تکفیری و منافقین به همین دلیل که نتوانستند حق را از باطل تشخیص دهند دست به ظلم و ستم زدند و خداوند نیز آن‌ها را در همین دنیا خوار و ذلیل کرد.

امیر بحیرایی دبیر این جشنواره نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: این مراسم با همکاری کانون بسیج هنرمندان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپاه ناحیه نهاوند برگزار شد و به 9 نفر از برگزیدگان هدایایی اهدا شد.

وی اظهار کرد: بزرگ‌ترین هدف ما در برگزاری این جشنواره زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و ترویج ایثارگری آن‌ها در بین نسل جوان است که امیدواریم در این راه موفق عمل کنیم.

دبیر جشنواره افزود: این جشنواره در دو بخش شامل بخش ویژه که مربوط به شهدای غواص بود و بخش عمومی که شامل موضوعاتی از قبیل ولایت‌فقیه و رهبری، همدلی و هم‌زبانی، سبک زندگی، حجاب و عفاف، ایثار و شهادت و ارزش‌های دینی برگزار شد.

وی گفت: درمجموع 100 اثر برای دبیرخانه جشنواره ارسال شد که 70 اثر مربوط به شاعران و 30 اثر در قالب داستان و دل نوشته به دبیرخانه رسید و پس از داوری نفرات برتر شناخته شدند و امروز مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما