تازه های سایت

کد مطلب: 23453
5. مرداد 1394 - 9:32
با حضور مدیران بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشت و درمان استان همدان همایش یک روزه پدافند غیرعامل در فرمانداری نهاوند برگزار شد.
همایش یک روزه پدافند غیرعامل استان همدان در شهرستان نهاوند برگزار شد

به گزارش سایت گرو، در این همایش که برای اولین بار در شهرستان نهاوند برگزار شد امیری رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند هدف از برگزاری این همایش را ایمن‌سازی مراکز حیاتی و حساس شهرستان، توسعه کمی و کیفی نیروی انسانی متخصص و فرهنگ‌سازی و ایجاد باور عمومی در مورد تأثیر پدافند غیرعامل در کاهش آسیب‌پذیری عنوان کرد.

وی اظهار کرد: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است که با اجرای اصولی آن در شرایط بحرانی می‌توان از بروز خسارات جانی و مالی جلوگیری کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در مواجهه با بحران‌ها از دلایل تشکیل این همایش یک روزه است و درواقع هدف پدافند غیرعامل این است که باید از حداقل امکانات بیشترین بهره را برد.

وی گفت: بیش از 78 خانه بهداشت و 17 مرکز درمانی و بهداشتی در روستاها و نقاط شهری نهاوند به همراه دو بیمارستان با 176 تخت فعال در این شهرستان فعالیت می‌کنند که علاوه بر نهاوند به بیماران شهرهای هم‌جوار نیز خدمات‌رسانی می‌کنند.

در ادامه این جلسه حمیدرضا سیف دبیر کارگروه پدافند غیرعامل نهاوند، از آمادگی فوریت‌های پزشکی جهت تشکیل کلاس‌های آموزشی برای کارکنان ستاد شبکه و ادارات مختلف سخن گفت و افزود: باید جهت انجام مانورهای عملیاتی در واحدهای مختلف شبکه برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

 وی اظهار کرد: باید در ساختمان‌های در حال ساخت نقاط حیاتی و حساس تعیین شود و در ساختمان‌های در حال استفاده نیز باید مکان‌های ایمن در واحدها و مسیرهای خروج اضطراری با تابلو مشخص شود تا در موقع لزوم سریعاً در دسترس باشند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی نهاوند از شناسایی نقاط پرحادثه و نقاط کور بی‌سیم در نهاوند خبر داد و افزود: با توجه به آنالیز آمار مأموریت سال گذشته بیشترین نقاط پرحادثه به ترتیب جاده آورزمان، میدان علیمرادیان، جاده روبروی باغ بهشت، میدان 15 خرداد، جاده دهبوره و سه‌راهی قلعه قباد اعلام گردیده است که جا دارد اداره راه و شهرسازی در خصوص بهسازی این جاده‌ها اقدام کند.

 وی در پایان یکی از مشکلات در بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان را نداشتن سطح شیب‌دار و پد استاندارد جهت فرود بالگرد عنوان کرد و گفت: با توجه به جانمایی پد توسط کارشناسان ستاد دانشگاه امیدواریم اداره راه و شهرسازی و شهرداری جهت آسفالت برداری و مسطح سازی محل پد جدید این بیمارستان همکاری لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما