تازه های سایت

کد مطلب: 23446
3. مرداد 1394 - 20:54
رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند گفت: با حضور به موقع امدادگران هلال احمر این شهرستان در کوه جهل نابالغان، یکی از کوهنوردان کهنسال تیم سه نفره کوهنوردی که مبتلا به عارضه فشار خون بود از مرگ نجات یافت.
نجات جان یک کوهنورد از مرگ حتمی توسط امدادگران نهاوند

به گزارش سایت گرو، محمد تقی شهبازی در تشریح این خبر گفت: در واپسین ساعات جمعه شب گزارشی از استان مبنی بر وقوع حادثه در کوهستان چهل نابالغان دریافت شد که در ارزیابی اولیه مشخص کردید شخصی 65 ساله که دارای بیماری فشار خون بوده دچار کاهش علائم حیاتی و در حال بیهوشی بوده است.

وی اظهار کرد: با مشخص شدن این قضیه با فوریتهای پزشکی شهرستان هماهنگی و تیم کوهستان به منطقه اعزام گردید و علاوه بر آن به اکیپ امداد و نجات موقت قلعه قباد نیز آماده باش داده شد.

رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند افزود: در این عملیات دو نفر از نفرات زبده تیم امداد کوهستان به ارتفاعات منطقه و محل استقرار کوهنوردان اعزام شدند که پس از مشاوره پزشکی و امدادی به همراهان شخص بیمار که حال وی وخیم بود به پائین انتقال یافت .

وی گفت: در این عملیات که شش ساعت به طول انجامید 10 نفر پرسنل و امدادگر مشارکت داشتند که خوشبختانه با اقدام بموقع آنها بیمار پس از انتقال به بیمارستان وضعیت عادی خود را بازیافت و از مرگ نجات یافت.

شهبازی اظهار داشت: کوه چهل نابالغان در 30 کیلومتری جنوب شهرستان نهاوند و در منطقه کوهستانی گرین واقع شده که بیش از سه هزار و 500 متر ارتفاع دارد و کوهنوردان بومی و غیر بومی از آن برای صعود استفاده می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما