تازه های سایت

کد مطلب: 23437
2. مرداد 1394 - 13:50
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مقاومت ملت ایران قدرت‌های بزرگ را پای میز مذاکره کشاند و آن‌ها با فرستادن شاه عمان از ایران برای مذاکره درخواست کردند.

به گزارش سایت گرو، محمود واعظی ظهر امروز در شورای اداری شهرستان نهاوند در فرمانداری این شهر گفت: شهرستان نهاوند با تقدیم 850 شهید و شهدای گران‌قدری چون آیت‌الله قدوسی و حیدری نقش پررنگی در تاریخ انقلاب دارد.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: در ماه‌های اخیر یکی از مسائل بسیار مهم کشور که خیلی هم مهم بود مذاکرات حساس هسته‌ای بود که برای همه ارکان نظام بسیار سخت بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: به یاری خداوند، فرزندان شجاع ملت ایران یک‌قدم عقب نگذاشتند و شجاعانه مذاکره می‌کنند و با تمام وجود برای حفظ خطوط قرمز ترسیم‌شده توسط مقام معظم رهبری تلاش کردند و در مقابل قدرت‌های بزرگ دنیا از حقوق ملت ایران دفاع کردند.

وی گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای برای به ثمر نشستن برنامه هسته‌ای ایران و برای نجات کشور از وضعیت تحریم‌ها و حفظ حقوقی که برای آن شهید داده‌ایم کار بزرگی انجام دادند و نتیجه مذاکرات برای همیشه در تاریخ خواهد ماند.

واعظی بیان داشت: طرف‌های غربی بعد از توافق وین باافتخار اعلام می‌کنند ما از دستیابی ایران به بمب هسته‌ای جلوگیری کردیم درصورتی‌که ما از اول هم به دنبال بمب هسته‌ای نبودیم و فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن استفاده از بمب اتمی برای ما حجت است.

وی عنوان کرد: کشورهای عرب منطقه از این توافق ناراحت‌اند چون می‌دانند اگر ایران مشکلات داخلی خود را حل کند و راه بیفتد راهش مشخص است و رژیم صهیونیستی هم از این توافق ناراحت است و برای اولین بار است که این رژیم و غرب تا این اندازه بر سر یک موضوع اختلاف دارند که این نشان می‌دهد ما به اهدافی که از قبل هدف‌گذاری کردیم رسیده‌ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: دنیا بعدازاین مذاکرات حق هسته‌ای ملت ایران، غنی‌سازی، چرخش سانتریفیوژ، تحقیق و توسعه و راکتور آب سنگین اراک را به رسمیت شناخت که این دستاورد بزرگی برای ما است.

وی در رابطه با تحریم‌ها اظهار داشت: حقیقتاً باید قدردان مردم مقاوم ایران باشیم زیرا اگر مقاومت این مردم و تدابیر مقام معظم رهبری نبود و ملتی که زیر فشار بود عقب می‌نشست مذاکره‌کنندگان ما نیز در میز مذاکره حرفی برای گفتن نداشتند.

واعظی گفت: تیم مذاکره‌کننده موقعی می‌تواند از موضع قدرت صحبت کند و سر میز مذاکره بگوید «هیچ‌وقت یک ایرانی را تهدید نکنید» که پشتوانه داخلی داشته باشد و اگر اتکای به مقام معظم رهبری، مردم و دولتشان نداشته باشند هیچ مذاکره‌ای انجام نمی‌شد.

وی بیان کرد: این مقاومت ملت ایران بود که آن‌ها را پای میز مذاکره کشاند و با فرستادن شاه عمان از ایران خواهش کردند که ما حاضریم مذاکره کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت: با این توافق رویکرد دنیا نسبت به کشور ما تغییر کرده است و مشاهده می‌کنیم که کشورهای زیادی برای مذاکره و با ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

 وی اظهار کرد: افتخار پیروزی هسته‌ای در انحصار هیچ گروه و جریانی نیست و متعلق به همه مردم است و اقلیتی که فکر می‌کنند این دستاورد ای برای یک گروه است اشتباه می‌کنند واین دستاورد فراتر از این‌هاست.

واعظی گفت: شرایط کشور در حال گذر است و مردم در انتخابات سال 92 با حضور خود پیام معناداری برای کشور و جهان فرستادند و در انتخاباتی که ازنظر مقام معظم رهبری به حماسه سیاسی تعبیر شده بود گفتمان تدبیر و امید را برگزیدند.

وی افزود: اعضای دولت باید قدردان انتخاب مردم باشند، مردمی که به ندای رهبر خود لبیک گفتند و حماسه سیاسی را خلق کردند و ما مسئولان نیز باید پاسخ اعتماد مردم را بدهیم چون این مسئولیت‌ها بار سنگینی بر دوش ما می‌گذارد و هرچه قدر تلاش کنیم بازهم به مردم بدهکاریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: بعد از انتخابات یک فضای وحدت و همدلی در جامعه به وجود آمد و مردم احساس کردند دولت از خودشان است و دولت نیز خود را خادم مردم می‌داند و احساس کردند فرقی بین سه قوه نیست و هم قوا باافتخار در خدمت مردم هستند که این همان انسجام درونی است.

وی اظهار داشت: در این 23 ماهی که دولت یازدهم عهده‌دار امور است دو مقوله هم اقتصاد و سیاست خارجی به‌عنوان اولویت‌های مهم دولت مدنظر قرار گرفت تا با حل کردن این دو اولویت و قرار دادن آن‌ها در کنار هم مشکلات معیشتی مردم حل شود.

واعظی اظهار داشت: در بخش اقتصادی با تدابیر دولت بورس‌بازی‌ها روی طلا و سایر اقلام و نوسان قیمت را که بر اساس تحریم‌های ظالمانه بر مردم تحمیل‌شده بود تا حد زیادی کاهش دادیم که نتیجه حمایت‌های مقام معظم رهبری از دولت و مقاومت و صبوری ملت عزیز ایران و تلاش‌های تیم اقتصادی دولت است.

وی گفت: امروز می‌توانیم بگوییم بارقه‌ای از امید در بخش اقتصادی و حل مشکلات معیشتی در بین مردم ایجادشده است و کار بسیار بزرگی انجام‌شده است، ولی اشکال دولت این است که تبلیغاتچی نیست زیرا در همین بحث‌های اخیر نیز عده‌ای از دولت درخواست کردند تا موفقیت‌های دولت را جشن بگیرند ولی دولت قبول نکرد و چیزی که برای دولت ارزشمند است جشن‌های خودجوش مردمی است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما