تازه های سایت

کد مطلب: 23433
1. مرداد 1394 - 10:38
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند گفت: با آغاز عملیات آب‌رسانی به مجتمع آب‌رسانی عبدالملکی نهاوند 450 خانوار روستایی از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.
450 خانوار روستایی در نهاوند از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند

آیت شیراوند در گفت‌وگو با خبرنگار سایت گرو، گفت: با توجه به اینکه چاه تأمین‌کننده آب مجتمع آب‌رسانی عبدالملکی به علت افت آب‌های زیرزمینی خشک‌شده بود عملیات حفر چاه حدید به‌سرعت در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با خشک شدن این چاه به علت افت شدید آب زیرزمینی در منطقه که متأثر از برداشت بی‌رویه و کشت محصولات غیراستراتژیک است بلافاصله کار کارشناسی و نقطه‌یابی چاه در دستور کار اداره آب و فاضلاب روستایی نهاوند قرار گرفت.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند افزود: برای آب‌رسانی به این مجتمع یک حلقه چاه بااعتباری بالغ‌بر 70 میلیون تومان به‌صورت تعهدی حفر شد تا مشکل مردم حل شود.

 وی گفت: برای تکمیل آب‌رسانی به این مجتمع 1500 متر خط پمپاژ و 600 متر خط توزیع برق به‌صورت تعهدی و با اعتباری بالغ‌بر 250 میلیون در حال اجرا می‌باشد که امیدواریم هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد تا مردم از این نعمت الهی بهره‌مند شوند.

شیراوند اظهار کرد: با آغاز عملیات آب‌رسانی به مجتمع آب‌رسانی عبدالملکی، سه روستای ده موسی، محمودیه و عبدالملکی نهاوند با 450 خانوار و جمعیتی بالغ‌بر 1600 نفر از آب شرب سالم برخوردار می‌شوند.

وی عنوان کرد: در شهرستان نهاوند 8 مجتمع آب‌رسانی فعالیت می‌کنند تا آب شرب بهداشتی و سالم را در اختیار روستائیان عزیز قرار دهند.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند بیان داشت: در شهرستان نهاوند 169 روستا وجود دارد که از این تعداد بیش از 20 هزار مشترک از خدمات اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان استفاده می‌کنند.

وی گفت: از مجموع مشترکین تحت پوشش نیز 1000 فقره انشعاب غیرمجاز آب روستایی شناسایی‌شده است و میزان بدهی آب‌بها مشترکین به این اداره نیز بیش از 100 میلیون تومان است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند در پایان از همه روستائیان درخواست کرد: با توجه به کمبود شدید منابع آب آشامیدنی و افت آب‌های زیرزمینی از مصرف آب شرب سالم در مصارف غیرضروری خودداری کنند تا همه خانوارها بتوانند از این نعمت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما