تازه های سایت

کد مطلب: 23430
1. مرداد 1394 - 8:17
مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نهاوند:
4 هزار جوان نهاوندی در برنامه‌های اوقات فراغت نهاوند شرکت می‌کنند
مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نهاوند گفت: 4 هزار جوان نهاوندی تابستان امسال در طرح اوقات فراغت در 56 کانون فرهنگی مساجد شرکت می‌کنند.
4 هزار جوان نهاوندی در برنامه‌های اوقات فراغت نهاوند شرکت می‌کنند

به گزارش سایت گرو، سید سعید میری اظهار داشت: با توجه به نیاز مبرم و برنامه‌ریزی صحیح در مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته در شهرستان نهاوند بیش از 70 درصد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نهاوند در مناطق روستایی احداث‌شده‌اند.

وی گفت: در حال حاضر 56 کانون فرهنگی هنری مسجد در نهاوند فعال است که پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده به بیش از 70 کانون افزایش یابند زیرا احداث این کانون‌ها در مناطق روستایی بازوان توانمندی برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شکوفایی استعدادها در بیشتر نقاط شهری و روستایی هستند.

میری افزود: برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی امسال به شکل گسترده‌ای در 56 کانون فرهنگی و هنری مسجد شهری و روستایی در رشته‌های ورزشی، قرآنی، احکام، خطاطی، نقاشی، هنرهای دستی و تزئینی، تواشیح، سرود، روزنامه دیواری و نشریات تجربی برگزارمی شوکه مدیر و اعضای آنها با کمترین امکانات و بدون دریافت حقوق نقش به سزایی در گسترش فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی دارند.

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نهاوند اظهار کرد: برای انسجام و شروع بدون وقفه کلاس‌ها و برنامه‌های این کانون‌ها امسال همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در تابستان اولین مرحله بودجه که 3 میلیون ریال بود به‌حساب این کانون‌ها واریز شد.

وی عنوان کرد: تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نهاوند از 8 کانون در سال 88 به 56 کانون در امسال افزایش‌یافته است و تاکنون بیش از 4000 نفر عضو آنها در نقاط مختلف شهر و روستای هستند.

میری گفت: امسال بر اساس سیاست‌گذاری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور ایجاد کانون در روستاهای بالای یک هزار و 500 نفر جمعیت با زیرساخت‌های لازم است در اولویت صدور مجوز قرار دارند که این کانون‌ با توجه به درجه فعالیت خود از اعتبارات بهره‌مند‌می شوند.

وی تصریح کرد: بر اساس این تقسیم‌بندی اعتبارات امسال به سه شکل کانون‌های درجه‌یک 10 میلیون ریال درجه‌دو 7 میلیون ریال و درجه سه 4 میلیون ریال اعتبار فرهنگی و هنری دریافت می‌کنند همچنین امکانات در سه محور اعتبارات حمایتی، مشارکتی و در قالب تجهیزات تخصیص می‌یابد.

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نهاوند اظهار کرد: 20 کتابخانه عمومی و 17 کتابخانه شبستان در مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مشغول به فعالیت هستند که فضای عمومی این کتابخانه‌ها 1600 مترمربع مساحت در نقاط مختلف شهری و روستایی با بیش از 5500 عضو ثابت می‌باشند.

وی گفت: تاکنون نزدیک به 40 کتابدار با سابقه در 30 مسجد شهرستان نهاوند مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند که تمامی این کتابخانه‌ها به ثبت رسیده‌ و بیشتر آنها بیمه هستند./خبرگزاری تسنیم

 انتهای پیام/

دیدگاه شما