تازه های سایت

کد مطلب: 23427
31. تير 1394 - 11:56
سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: 12 درصد بهره‌برداران کشاورزی استان همدان در بیش از 70 هزار هکتار از اراضی کشاورزی نهاوند فعال هستند.
 درصد بهره‌برداران کشاورزی استان همدان در نهاوند فعالیت می کنند
به گزارش سایت گرو، مهرداد نادریفر صبح امروز در جمع کشاورزان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه شهرستان نهاوند قطب تولیدات کشاورزی و دامی است، اظهار کرد: در نهاوند بیش از 70 هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که 35 هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم است.

وی با اشاره به اینکه هفت درصد وسعت کشاورزی استان متعلق به نهاوند است، گفت: برخلاف وسعت کم کشاورزی در شهرستان نهاوند در مقایسه با استان همدان، کشاورزان نهاوند در تولید بیش از 14 محصول رتبه اول و دوم استان را دارا هستند.

سرپرست فرمانداری نهاوند تأکید کرد: باید تلاش شود این رتبه‌ها همچنان در اختیار کشاورزان نهاوندی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه از 143 هزار کشاورز و بهره‌بردار استان بیش از 17 هزار و 500 کشاورز و بهره‌بردار در نهاوند مشغول هستند، افزود: کشاورزی گسترده‌ترین و غنی‌ترین بخش رونق تولید و ایجاد اشتغال است که باید به آن توجه ویژه شود.

نادری‌فر با اشاره به اینکه متاسفانه امسال بر اثر سرمازدگی بخش زیادی از محصولات کشاورزی و باغی در نهاوند دچار آسیب شد، اضافه کرد: توجه به بیمه محصولات می‌تواند کشاورزان را در جلوگیری از بروز خسارت بیشتر کمک کند.

وی افزود: نهادهای بیمه‌گر نیز باید در تشویق و ترغیب کشاورزان به بیمه محصولات همت کنند.

سرپرست فرمانداری نهاوند با اشاره به اینکه کشاورزان نهاوندی سالانه بیش از 560 هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌کنند، بیان کرد: این میزان تولید 12 درصد تولیدات کشاورزان استان همدان را شامل می‌شود.

وی در ادامه از کشاورزان خواست از فرصت طلایی دریافت تسهیلات ارزان‎قیمت برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار نهایت استفاده را ببرند.

نادری‌فر با بیان اینکه کشاورزان باید از حالت کشاورزی سنتی خارج شوند، افزود: یکی از راه‌های صنعتی شدن کشاورزی بهره‌مندی از سیستم‌های آبیاری بارانی، قطره‌ای و تحت فشار است که کشاورزان باید از این امکانات نهایت استفاده را ببرند./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما