تازه های سایت

کد مطلب: 23364
16. تير 1394 - 12:46
مردم مقاوم و ولایتمدار نهاوند در خردادماه سال 1364 باوجود بمباران شهرستان نهاوند راهپیمایی روز جهانی قدس را با شعار های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار کردند.
راهپیمایی مردم نهاوند در روز قدس سال 1364 باوجود بمباران هواپیماهای رژیم صدام+ فیلم

به گزارش سایت گرو، مردم مومن و مقاوم شهرستان نهاوند در طول تاریخ انقلاب ثابت کردند که تا پای جان از انقلاب و جمهوری اسلامی محافظت می‌کنند و تقدیم 850 شهید سرافراز خود گواه این مدعاست.

مردم نهاوند در سال‌های قبل از انقلاب و در زمانی که کمتر کسی در کشور جرئت انتقاد به رژیم ستم‌شاهی را داشت با تقدیم 6 جوان برومند خود که گروه ابوذر را شکل داده بودند، نشان داد که درراه نهضت امام خمینی (ره) پیش‌قدم است.

در طول دوران جنگ تحمیلی 8 ساله نیز این شهر بارها آماج حملات هواپیماهای صدام ملعون قرار گرفت و چندین شهید را تقدیم انقلاب کرد.

یکی از روزهایی که مردم نهاوند هیچ‌گاه از یاد نمی‌برند روز 24 خرداد سال 64 است این روز که مصادف با آخرین جمعه ماه رمضان بود از طرف امام خمینی (ره) به‌عنوان روز قدس نام‌گذاری شده بود و قرار بود مردم در راهپیمایی بر ضد رژیم صهیونیستی شرکت کنند.

بعد از شروع راهپیمایی مردم با شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا به راهپیمایی ادامه می‌دادند که هواپیماهای رژیم بعثی عراق چند نقطه از شهرستان نهاوند را در منطقه میدان 17 شهریور نرسیده به میدان مادر در محله‌ای به نام باغ لوایی را بمباران کردند.

درنتیجه این حمله وحشیانه در روز جهانی قدس در سال 1364 چندین نفر از مردم نهاوند شهید و مجروح شدند ولی با این ‌وجود مردم به راهپیمایی ادامه داده و در ادامه پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند و این حادثه برای همیشه در اذهان مردم نهاوند باقی ماند.

فیلم بمباران و اتفاقات راهپیمایی مردم نهاوند در 24 خرداد سال 1364 را در ادامه می‌بینید.

 

دانلود کنید

 

دیدگاه شما