تازه های سایت

کد مطلب: 23356
15. تير 1394 - 11:59
رئیس دانشگاه ملی نهاوند گفت: مراکز دانشگاهی باید به دور از سیاسی کاری و با برنامه ریزی و مجاهدت در راستای رسیدن جمهوری اسلامی به مرجعیت علمی جهان تلاش کنند.
سیاست بازی و سیاسی کاری درمراکز دانشگاهی مانع از رسیدن ایران به مرجعیت علمی جهان می شود

عبدالله عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت گرو، گفت: حرکت علمی کشور با سیاست‌گذاری کلان مقام معظم رهبری از حدود 15 سال پیش و با عنایت به هدف‌گذاری دقیق و عالی از طرف ایشان با هدف بهبود و رشد علمی کشور به‌عنوان یک جریان پویا و مرجع در کشور شروع شد.

وی اظهار کرد: مراکز سیاست‌گذاری و علمی کشور در جهت تحقق اهداف عالی این طرح برنامه‌ریزی لازم را انجام دادند و در برنامه چهارم و پنجم توسعه حرکت علمی کشور شتاب قابل قبولی گرفت و رهبر انقلاب نیز در مناسبت‌های مختلف به این موضوع اشاره داشتند.

رئیس دانشگاه ملی نهاوند افزود: نخبگان و دانشمندان ایران اسلامی با برنامه‌ریزی و تکیه‌بر مفاهیم و آموزه‌های اصیل دینی می‌توانند قله‌های علوم و دانش بشری را همانند عصر شکوفایی تمدن اسلامی به تسلط خود دربیاورند.

وی گفت: دانشگاه‌ها باید محیطی امن و آرام برای تحقق اهداف عالی نظام باشند بنابراین ضمن آنکه باید در دانشگاه‌ها در جهت فهم و درک مسائل سیاسی داخلی و خارجی و گسترش دانش سیاسی تلاش شود باید از تبدیل این محیط‌ها به جولانگاه احزاب جلوگیری کرد.

عطایی اظهار داشت: با توجه به اینکه دانشگاه‌ها گروه‌های مرجع هستند به جد باید از تبدیل مراکز دانشگاهی به محیط کارزار احزاب و جریانات سیاسی خارج از دانشگاه پرهیز شود چون این تفکر دانشگاه‌ها را از اهداف اصلی خود که توسعه علم و دانش و رشد علمی است دور می‌کند.

وی بیان داشت: خواسته مقام معظم رهبری نیز از مراکز علمی و دانشگاهی پرهیز از سیاست‌بازی و سیاسی‌کاری است بنابراین باید به رشد و تعمیق اندیشه‌های سیاسی و فهم علمی نسبت به نیازها و ضرورت‌های سیاسی داخلی و خارجی در جهت تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه شود است.

رئیس دانشگاه ملی نهاوند با بااهمیت خواندن رسیدن به مرجعیت علمی جهان افزود: به دلیل همین موضوع است که رهبر انقلاب ضمن تشکر از فعالیت‌های انجام‌شده در بیانات دقیقی در جمع اساتید دانشگاهی رسیدن به مرجعیت علمی جهان را از مراکز علمی و پژوهشی مطالبه کردند.

وی گفت: رسیدن به مرجعیت علمی با تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق میسر می‌شود و رهبر انقلاب نیز در این مورد اعلام کردند که هر چه به سطح قله مرجعیت علمی جهان نزدیک می‌شویم ظرفیت‌های کمتری باقی می‌ماند و کار دشوارتر می‌شود.

رئیس دانشگاه ملی نهاوند اظهار داشت: باوجوداین سختی ولی رسیدن به مرجعیت علمی دنیا هدفی است که باید به آن رسید و مطالبه به‌حقی است که باید تحقق پیدا کند.

وی عنوان کرد: امیدواریم مراجع تصمیم‌گیری در دولت و سایر نهادها با درک بهتر این خواسته به‌حق، هم در برنامه‌ریزی در امور پژوهشی و آموزشی و هم در ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب فکری و فرهنگی و همچنین تخصیص بودجه‌های لازم و مدیریت در مصرف بودجه، در تحقق اهداف مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدن به مرجعیت علمی جهان تلاش کنند.

عطایی افزود: هم ازنظر هدف‌گذاری و هم از جهت پژوهش‌های بنیادی و کاربردی و توسعه جمعیت دانشجویی و گسترش تعداد اعضای هیئت‌علمی و تعداد دانشگاه‌ها روند صعودی خوبی را داشتیم و کسب رتبه 15 علمی جهان بنا به نظر مراجع ارزیابی جهانی خود گواه این مدعا است.

وی گفت: با توجه به این رشد علمی و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری این جایگاه برای نظام جمهوری اسلامی مایه امیدواری است ولی ما باید بیشتر از این رشد علمی داشته باشیم و به جایگاه‌های بالاتر برسیم.

 رئیس دانشگاه ملی نهاوند اظهار کرد: مقام معظم رهبری در مناسبت‌های مختلف اعلام کردند که نظام مقدس جمهوری اسلامی باید در دنیا مرجعیت علمی پیدا کند و برای تحقق این امر باید تلاش و برنامه‌ریزی بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما