تازه های سایت

کد مطلب: 23339
10. تير 1394 - 10:03
درخواست از وزیر علوم برای برخورد با مسببین هتک حرمت دانشجوی محجبه
لزوم عزل رئیس دانشگاه صوفی زنجان و اخراج مسببین اقدام شرم‌آور هتک حرمت دانشجوی محجبه
دانشجویان انقلابی به نمایندگی از تمام مردم مسلمانی که قلب آنان با شنیدن این خبر جریحه‌دار شده از جنابعالی می‌خواهند در نخستین اقدام و به صورت فوری رئیس دانشگاه مذکور را عزل و مسببین این اقدام شرم‌آور را اخراج نمایید تا محیط مقدس دانشگاه از کراهت وجود چنین عناصر بیگانه با ارزش‌های دینی و ملی پاک شود.

به گزارش سایت گرو به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور در نامه‌ای به وزیر علوم نسبت به حوادث دانشگاه صوفی زنجان و هتک حرمت دانشجوی محجبه این دانشگاه واکنش نشان داد، و خواستار عزل رئیس این دانشگاه شد.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر فرهادی وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری
با سلام و آرزوی قبولی طاعات

هم زمان با روزهای پر خیر و برکت ماه ضیافت الهی، انتشار خبر هتک حرمت حجاب برتر اسلامی تعدادی از دانشجویان دختر محجبه یکی از دانشگاه‌های زنجان، توسط مسئولین دانشگاه، طعم شیرین این ماه مبارک را درکام مردم مسلمان روزه دار تلخ کرد.

خبر آن قدر بهت‌آور و ناامیدکننده است که بازخوانی آن به تنهایی و بدون نیاز به تفسیر بیشتر، برای پی بردن به عمق فاجعه کفایت کند. دختر دانشجویی که اتفاقاً جزو دانشجویان ممتاز دانشگاه نیز می باشد، بر سر جلسه ی امتحان و صرفا به بهانه ی واهی، چادر او که پرچم هویت و شرافت تشیع است، از سرش کشیده می‌شود!

جناب آقای وزیر؛

شکی نیست که جنابعالی خود بهتر از هر کسی به جایگاه حجاب چادر واقفید و به خوبی می دانید که این پوشش برتر علاوه بر اینکه مناسب ترین نوع حجاب برای یک زن مسلمان است، نمادی از  هویت تشیع نیز هست و زن شیعه ی ایرانی را به الگوی راستین و تکرارناشدنی خود حضرت صدیقه فاطمه (س) متصل می‌کند. با این تفاسیر بی‌حرمتی عده‌ای در فضای دانشگاهی به دختران محجبه، در واقع بی‌حرمتی به تمام مقدسات اسلامی تلقی می‌شود.

جناب آقای فرهادی؛

این مسئله ی تاسف بار و غیرقابل بخشش زمانی هشداردهنده تر شده و زنگ خطر را به صدا درمی آورد که بدانیم در طول چند وقت اخیر این نخستین مورد از این دست اتفاقات نبوده است و اخباری از اتفاقات مشابه در شهرهای دیگر و با بهانه های مشابه نیز در دست است.

این هشدار یک هشدار بسیار جدی است و بی توجهی به آن می تواند عواقب خطرناک و شاید جبران ناپذیری به همراه داشته باشد و شاید نطفه ی شومی که امروز می‌تواند با اقدامی به هنگام و هزینه ای اندک، از ریشه کنده شود؛ اگر با بی توجهی و اهمال مواجه شود ممکن است فردا عواقب سنگین و نامبارکی را در پی داشته باشد. چه آن که به فرموده ی استاد سخن سعدی: ســرچــشـمـه شـایـد گـرفـتــن بــه بــیـل    چـو پـر شـد نـشـایـد گـذشـتـن بـه پـیـل

با این تفاسیر؛ دانشجویان انقلابی به نمایندگی از تمام مردم مسلمانانی که قلب آنان با شنیدن این خبر جریحه دار شده و خون غیرت در رگ‌های آنان به جوش آمده است، از جنابعالی می خواهند که در نخستین اقدام و به صورت فوری رئیس دانشگاه مذکور را عزل و مسببین این اقدام شرم آور را اخراج نمایید تا محیط مقدس دانشگاه از کراهت وجود چنین عناصر بیگانه با ارزش های دینی و ملی پاک گردد.

پس از آن و به عنوان اقدام ضروری بعدی، پیگیری جریان فوق را در بدنه ی وزارت علوم و سطح دانشگاه‌های کشور در دستور کار جدی خود و همکارانتان در آن وزارت خانه قرار داده و مردم غیرتمند ایران را از نتایج آن مطلع سازید.

همچنین دانشجویان انقلابی از مسئولین قوه ی قضاییه و سایر افراد ذیربط تقاضا دارند که پیگیری این موضوع و موارد مشابه را در اولویت کاری خود قرار داده و تا ریشه کنی این جریان خطرناک که هدفگذاری آن مبارزه ی آشکار با مظاهر و نمادهای اسلامی است، از هیچ کوششی فروگذار ننموده و فرزندان انقلابی ملت را در این حرکت مقدس پشتیبان و یاور خود بدانند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور
9/4/94

انتهای پیام/

دیدگاه شما