تازه های سایت

کد مطلب: 23325
8. تير 1394 - 9:17
مسئول مرکز فوریت های پزشکی شهرستان نهاوند
انجام 553 ماموریت امدادی توسط فوریت های پزشکی نهاوند
مسئول مرکز فوریت های پزشکی شهرستان نهاوند گفت: در سه ماهه نخست امسال 553 ماموریت امدادی با هدف کمک به سانحه دیدگان سوانح توسط نیروهای اورژانس این شهرستان انجام شد.
انجام 553 ماموریت امدادی توسط فوریت های پزشکی نهاوند

 به گزارش سایت گرو، حمید رضا سیف در جمع خبرنگاران نهاوند گفت: از مجموع ماموریت های انجام گرفته توسط اورژانس نهاوند 371 مورد توسط پایگاه شهری ، 111 مورد توسط پایگاه های جاده ای و 71 مورد نیز مورد نیز اعزام بین مراکز درمانی انجام شده است .

وی تعداد ماموریت های انجام شده توسط تکنسین های اورژانس را 167 مورد تصادفی و 347 مورد غیر تصادفی عنوان کرد و اظهار کرد: در این بازه زمانی 37 مورد ماموریت کاذب به ثبت رسید.

 مسئول مرکز فوریت های پزشکی شهرستان نهاوند بیشترین تعداد ماموریت های غیر تصادفی این مرکز را به ترتیب شامل بیماران مغزی، قلبی، تنفسی و مسمومیت خواند و افزود: بیش از 75 درصد ماموریت های انجام شده این مرکز در سه ماهه نخست امسال مربوط به ماموریت های غیر تصادفی بوده است.

وی در خصوص برخی نقاط حادثه خیز شهرستان که بیشترین آمار تصادفات جاده ای و بین شهری را شامل می شود افزود: بر اساس آمار موجود میدان علیمرادیان ،بلوار منتهی به باغ بهشت ، میدان 15 خرداد ، جاده دهبوره ،شهرک حیدری و دهنو راه به ترتیب به عنوان مهمترین نقاط حادثه خیز این شهرستان اعلام شده اند .

سیف گفت: از 71 مورد اعزام بین مراکز درمانی 9 مورد اعزام درون استانی ، دو مورد اعزام برون استانی ، 34 مورد اعزام از درمانگاه ها و 26 مورد اعزام از بیمارستان شهید حیدری به بیمارستان آیت ا... علیمرادیان بوده است و در ماه گذشته دو مصدوم بیمارستان آیت ا... علیمرادیان نیز توسط اورژانس هوایی از پایگاه جاده ای گاماسیاب به بیمارستان بعثت انتقال یافته است .

وی با بیان اینکه درصد بالایی از تماس های مرکز 115 را مزاحمان تلفنی تشکیل می دهند که مانع از خدمت رسانی به موقع اورژانس می شود اظهار داشت: بیشتر مزاحمان تلفنی اورژانس نهاوند از تلفن های عمومی نصب شده در سطح شهر برای انجام این کار ناشایست و به دور از اخلاق استفاده می کنند.

در حال حاضر شهرستان نهاوند دارای دو بیمارستان و یک مرکز اورژانس است و بار اصلی درمان بیماران بر عهده بیمارستان آیت ا... علیمرادیان نهاوند است که با توجه به جمعیت شهرستان و همچنین استفاده شهرهای اطراف از این بیمارستان تراکم بیماران در این بیمارستان بسیار زیاد است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما