تازه های سایت

کد مطلب: 23324
7. تير 1394 - 18:36
سرپرست فرمانداری شهرستان نهاوند گفت: سراب گیان یکی از بزرگترین مراکز گردشگری شهرستان نهاوند و استان همدان محسوب می‌شود که طی دو سال گذشته با توجه استاندار ۱۷ میلیارد ریال برای ساماندهی آن هزینه شده است.
ساماندهی سراب گیان نهاوند با 17 میلیارد اعتبار

به گزارش سایت گرو، مهرداد نادری‌فر در شورای اداری بخش گیان نهاوند، اظهار کرد: متاسفانه گیان به اندازه پتانسیل‌هایی که دارد معرفی نشده بنابراین نیاز است این پتانسیل‌ها معرفی شود تا از این طریق بسیاری از امکانات را به این بخش بیاوریم که این امر علاوه بر اینکه زمینه اشتغالزایی را در بخش گیان فراهم می‌کند، می‌تواند آن را به یکی از جاذبه‌های نخست در استان و کشور تبدیل کند.

وی با بیان اینکه باید از فرصت تابستان با برنامه‌ریزی ویژه استفاده کنیم، افزود: همه دستگاه‌های مرتبط با جنگل سراب گیان باید در سراب حضوری چشمگیر داشته باشند که همین حضور باعث دلگرمی و ایجاد امنیت اجتماعی در بین مردم خواهد بود.

سرپرست فرمانداری نهاوند افزود: اگر مدیریت در سراب گیان وجود نداشته باشد امکاناتی که در اینجا فراهم شده به مرور دچار آسیب شده و مستهلک می‌شود که شهرداری گیان باید مدیریت این منطقه گردشگری را عهده‌دار شود.

وی بر بهداشت و امنیت در سراب گیان تاکید کرد و اضافه کرد: برای رونق منطقه سراب گیان لازم است وضعیت بهداشتی مناسبی در آنجا ایجاد شود و نیروی انتظامی با حضور حداکثری در این مکان امنیت بیشتری را تامین کند تا مدت ماندگاری گردشگران در منطقه افزایش یابد.

نادری فر اظهار کرد: از ۱۲ روستای موجود در بخش گیان هشت روستا تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارد که البته خدمات لازم به تمامی روستاهای منطقه داده می‌شود.

وی در رابطه با اجرای طرح هادی در بخش گیان گفت: از ۱۲ روستای تحت پوشش بخش گیان در هشت روستا طرح هادی اجرا شده که عملیات عمرانی فاز اول در چهار روستا پایان یافته و سه روستا نیمه‌تمام و یک روستا هم در دست اقدام است.

سرپرست فرمانداری نهاوند به بحث کمبود آب هم تاکید کرد و افزود: موضوع کمبود آب در روستاها یک زنگ خطر است بنابراین برای جلوگیری از هدر رفت آب و مقابله با پدیده کم‌آبی لازم است در این منطقه مجتمع‌های آبرسانی ایجاد شود که برای اجرایی شدن این مجتمع لازم است از سوی بخشداری و دهیاری‌ها با معارفین روستاهای منطقه جلسات توجیهی برگزار شود.

وی با اشاره به افراد یارانه‌بگیر استان گفت: سالانه بیش از 1000 میلیارد تومان یارانه به مردم استان پرداخت می‌شود که با این رقم می‌توان امور عمرانی فراوانی در استان ایجاد کرد و سالانه هزار مدرسه در استان توسط همین یارانه‌های پرداختی ساخت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما