تازه های سایت

کد مطلب: 23319
7. تير 1394 - 9:21
شهید آیت‌الله محمدعلی حیدری از عالمان بزرگ منطقه غرب کشور به‌عنوان تنها شهید استان همدان در حادثه هفت تیر سال 1360 به شهادت رسید.
تنها شهید حادثه هفت تیر استان همدان در کنار امام خمینی (ره) + عکس

به گزارش سایت گرو، شهید حیدری به‌عنوان نخستین نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی و نخستین امام‌جمعه این شهرستان یکی از عالمان برجسته و دانشمند منطقه غرب کشور بود که با آغاز نهضت امام خمینی (ره) جز حلقه‌های اصلی انقلاب اسلامی بود.

 آیت‌الله محمدعلی حیدری در سال 1315 در قم به دنیا آمد. در سن 30 سالگی به درجه اجتهاد رسید و همگام با روحانیون در خرداد 1342 مبارزاتش را شروع کرد و دستگیر شد و به زندان قزل‌قلعه منتقل گردید.

شهید حیدری پس از فوت پدرش، به نهاوند رفت و در سال 1355 از سوی امام مأموریتی به لبنان داشت و با امام موسی صدر ملاقات کرد و در بازگشت دستگیر شد و به شهربابک تبعید گردید.

در بازگشت از تبعید، با استقبال بی‌سابقه مردم نهاوند مواجه شد و مجدداً دستگیر و به زندان افتاد و در زمان بختیار در دانشگاه تهران تحصن کرد و پس از پیروزی انقلاب از سوی امام به‌عنوان امام‌جمعه نهاوند برگزیده شد.

شهید حیدری به‌عنوان تنها شهید استان همدان در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در 7 تیر سال 1360 به همراه شهید بهشتی و 72 تن از یاران صدیق انقلاب به شهادت رسیدند.

شهید حیدری از سال‌های قبل از پیروزی انقلاب از محضر حضرت امام خمینی (ره) و علمای بزرگ آن زمان استفاده می‌کرد و وی یکی از یاران باهوش و دانشمند امام بود که از همان سال‌های دهه 40 در کنار امام خمینی (ره) بود.

عکس تاریخی زیر مربوط به شهید آیت‌الله محمدعلی حیدری است که در کنار حضرت امام خمینی (ره) بعد از جلسه درس در مسجد اعظم قم در سال 1341 ثبت‌شده است.

 

 

تنها شهید حادثه هفت تیر استان همدان در کنار امام خمینی (ره) + عکس

دیدگاه شما