تازه های سایت

کد مطلب: 23306
4. تير 1394 - 9:01
سرپرست فرمانداری نهاوند گفت:کشت سبزیجات با آب فاضلاب شهری سلامت شهروندان نهاوندی را به مخاطره می اندازد لذا باید از این روش کشت سبزی جلوگیری شود.
کشت سبزیجات با آب فاضلاب سلامت شهروندان نهاوند را به مخاطره می اندازد

 به گزارش سایت گرو، مهرداد نادری فر در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان نهاوند گفت: با توجه به اینکه در حاشیه شهر برخی زمین های زیر کشت سبزیجات با فاضلاب شهری آبیاری می شوند لذا جهت جلوگیری از بروز مشکلات بهداشتی و شیوع بیماری لازم است از کشت آنها جلوگیری شده و یا الگوی کشت آنان تغییر یابد .

وی اظهار کرد: در این زمینه لازم است ادارات جهاد کشاورزی ، مرکز بهداشت و شهرداری با هماهنگی و تعامل، این زمین ها راشناسایی کرده و با صاحبان آنان برخورد قانونی کنند.

سرپرست فرمانداری نهاوند به محل دفن زباله های شهری نهاوند اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه محل دفن زباله های نهاوند از موقعیت مکانی مناسبی برخوردار نیست لذا شهرداری در این خصوص مطالعه ای به عمل آورد تا در صورت امکان این مکان را جابجا کند ضمن اینکه لازم است در همین فضای موجود اقدامات بهداشتی را برای جلوگیری از آلودگی انجام دهد .

وی بر همکاری دستگاه های اداری برای پیشبرد امور مردم تاکید کرد و افزود: اگر دستگاهی با دستگاه دیگر مشکلی دارند باید از طریق قانونی و با هماهنگی فرمانداری آن را پیگیری کند زیرا ادامه اختلافات باعث متوقف شدن کارها و در نتیجه ایجاد بدبینی در ذهن مردم می شود.

نادری فر با تاکید بر ادامه طرح عملیات شبکه فاضلاب شهری گفت:به منظور تداوم عملیات احداث شبکه فاضلاب شهری نهاوند لازم است که کارها با قوت ادامه داشته باشد ضمن اینکه لازم است اداره آب و فاضلاب شهری بدهی خود را به شهرداری پرداخت کند تا آنان مانع از کار شبکه گذاری نشوند .

وی بیان داشت: در برخی مناطق شهر نهاوند به رغم اینکه کانال کشی فاضلاب اجرا شده اما همچنان فاضلاب های سطحی جاری می است که در این زمینه لازم است پیگیری های لازم به عمل آید و با متخلفین برخورد صورت گیرد.

طرح احداث شبکه فاضلاب شهری نهاوند از سال 71 آغاز گردیده که می بایست در سال 92 به پایان می رسید اما در حال حاضر این طرح از 70 درصد پیشرفت برخوردار است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما