تازه های سایت

کد مطلب: 23261
26. خرداد 1394 - 15:27
فرماندار نهاوند گفت: آمار طلاق در سطح شهرستان نهاوند در مقایسه با دیگر شهرستان‌های استان کاهش چشمگیری داشته است.
نهاوند کمترین آمار طلاق در استان همدان را دارد

 

به گزارش سایت گرو، مهرداد نادری‌فر در در شورای فرهنگ عمومی نهاوند اظهار کرد: از مهمترین وظایف شورای فرهنگ عمومی شناخت شاخص‌های فرهنگی و بهبود آنها در سطح جامعه است که این مهم نیازمند توجه خاص اعضای این شوراست.

وی با اشاره به اینکه مباحث مطرح شده در شورا باید کارشناسی شده باشد افزود: اگر مباحث این شورا با نظرات کارشناسی شده مطرح شود ضمانت اجرای آن در سطح جامعه بیشتر خواهد بود.

فرماندار نهاوند به برخی شاخص‌های مطرح در جامعه اشاره کرد و گفت: میزان رعایت شعائر اسلامی، احترام به قانون، مطالعه در بین احاد مردم، وضعیت پوشش خانم‌ها را می‌توان از مصادیق شاخص‎های فرهنگی در جامعه دانست.

وی با اشاره به اینکه باید سهم هر دستگاه فرهنگی در اجرای مطلوب مصوبات شورا مشخص شود افزود: شناسایی شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی نیازمند مطالعه همه‌جانبه در زمینه‌های مختلف است.

نادری‌فر به یکی از مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: واقعه طلاق در جامعه یکی از معضلاتی است که خوشبختانه در سطح استان همدان تا حدودی کنترل شده است.

وی افزود: خوشبختانه آمار طلاق در سطح شهرستان نهاوند در مقایسه با دیگر شهرستان‌های استان کاهش چشمگیری داشته است.

فرماندار نهاوند ابراز داشت: در نهاوند به ازای وقوع هر 9 ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شود که در سطح استان همدان پنج به یک است.

امام جمعه نهاوند نیز شناخت آسیب‌ها و ارائه راهکارهای مناسب برای برخورد با آنها را از وظایف شورای فرهنگ عمومی دانست و گفت: در سطح شهرستان نهاوند مشکل تکدی‌گری به عنوان معضلی اجتماعی مطرح است که دستگاه‌های فرهنگی با این پدیده باید مبارزه کنند.

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی افزود: بسیاری از متکدیان از شهرستان‌های اطراف به نهاوند می‌آیند و موجبات بروز مشکلاتی برای شهروندان شده‌اند.

وی ترویج معنویت و توجه به دینداری را از مهمترین راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن ذکر کرد و گفت: توجه به مفاهیم قرآنی و ایمانی به ویژه در ماه مبارک رمضان می‌تواند افراد را از آسیب‌ها مصون کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما