تازه های سایت

کد مطلب: 23251
23. خرداد 1394 - 16:28
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی همدان:
4/5 درصد کل محصولات کشاورزی کشور در همدان تولید می‌شود
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: استان همدان 1/2 مساحت کل کشور را در اختیار دارد ولی با این‌ وجود 4/5 درصد محصولات کل کشور را تولید می‌کند.
4/5 درصد کل محصولات کشاورزی کشور در همدان تولید می‌شود

به گزارش سایت گرو، منصور رضوانی جلال در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید اداره جهاد کشاورزی نهاوند گفت: استان همدان ظرفیت بسیار بالایی در بخش کشاورزی دارد که باید تلاش شود از سرمایه‌گذاران در این بخش بیشتر استفاده شود.

وی اظهار کرد: توجه بیشتر به بخش کشاورزی زمینه‌ساز تحقق اشتغال برای دانش‌آموختگان و علاقه‌مندان به این رشته است و باعث درامد زایی برای استان و کشور می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی همدان افزود: هم‌اکنون 28 درصد شاغلین استان همدان در بخش کشاورزی مشغول هستند که این آمار بیان‌گر نقش مهم این بخش در تولید ثروت است.

وی گفت: جهاد کشاورزی نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری دارد زیرا هم مولد است و هم اتکا به درون دارد که باید در این زمینه بیشتر تلاش کنیم.

رضوانی جلال اظهار داشت: همدان در 20 محصول کشاورزی رتبه اول تا ششم را در کشور به خود اختصاص داده است که نشان‌دهنده ظرفیت بالای این بخش است.

وی تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی و کمک گرفتن از نیروی انسانی و تشویق سرمایه‌گذاران به مشارکت در بخش کشاورزی، تولید را رونق ببخشیم و درنهایت اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: استان همدان با مساحت 1/2 درصد از مساحت کل کشور 4/5 درصد از کل تولیدات کشاورزی کشور را تولید می‌کند که این نشان می‌دهد که ما باید در این زمینه بیشتر تلاش کنیم.

وی در پایان گفت: شهرستان نهاوند نیز باوجود اینکه تنها 8 درصد مساحت استان را به خود اختصاص داده ولی 13 درصد تولیدات استان همدان را تولید می‌کند و در زمینه تولید بعضی محصولات مانند گشنیز و کلزا صاحب رتبه‌های برتر کشوری است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما