تازه های سایت

کد مطلب: 23247
23. خرداد 1394 - 8:36
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند از تجلیل هشت صنعتگر و هنرمند برتر همزمان با هفته صنایع‌دستی در نهاوند خبر داد.
8 صنعتگر برتر نهاوند تجلیل می‌شود

به گزارش سایت گرو، محسن جانجان با بیان اینکه همزمان با هفته صنایع‌دستی از هشت صنعتگر و هنرمند برتر صنایع‌دستی نهاوند تجلیل می‌شود، افزود: با توجه به اینکه هنرمندان و صنعتگران همواره برای هنر دست تلاش می‌کنند، برای افزایش انگیزه و قدردانی در تلاش در این عرصه فرهنگی این تجلیل صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین نشست با صنعتگران با حضور معاون صنایع‌دستی استان در شهرستان نهاوند برگزار می‌شود تا ضمن بررسی میزان تولید دغدغه‌های این بخش مورد ارزیابی قرار گیرد.

رئیس میراث فرهنگی نهاوند با بیان اینکه نشست با دهیاران روستاها برگزار خواهد شد، افزود: در راستای آشنایی دهیاران با صنایع‌دستی ضمن تقویت این هنر در روستاها آموزش نیز در این روستاها لحاظ شود.

وی با بیان اینکه 10 تا 15 رشته صنایع‌دستی در شهرستان نهاوند فعال است، افزود: گلیم، جاجیم، چلنگری، سراجی سنتی، منبت و نقاشی روی سفال و شیشه از جمله این رشته‌ها در این شهرستان است.

جانجان با بیان اینکه برخی از رشته‌های صنایع‌دستی در حال منسوخ شدن هستند، افزود: در حال حاضر در رشته چلنگری تنها یک نفر فعال است که با حمایت از صنعتگر و آموزش به سایر افراد می‌توان این رشته را احیا کرد.

وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی در این شهرستان اظهار کرد: این نمایشگاه از 23 خرداد ماه به مدت یک هفته در خانه تاریخی آیت‌الله قدوسی برپا می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی نهاوند در پایان با اشاره به اینکه بیمه هنرمندان صنایع‌دستی قطع شده، یادآور شد: تا زمان برقراری بیمه هنرمندان، 400 هنرمند از شهرستان نهاوند بیمه شدند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما