تازه های سایت

کد مطلب: 23235
20. خرداد 1394 - 8:54
سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: با ورود فاضلاب روستاهای اطراف به رودخانه گاماسیاب کیفیت آب این رودخانه نسبت به استانداردهای زیست‌محیطی کمی پایین آمده است.
ورود فاضلاب به رودخانه گاماسیاب کیفیت آب این رودخانه را پایین آورده است

به گزارش سایت گرو، سیدعادل عربی به ورود فاضلاب روستاهای اطراف گاماسیاب به داخل رودخانه گاماسیاب اشاره کرد و گفت: متاسفانه فاضلاب روستاهای اطراف این رودخانه به داخل گاماسیاب منتهی می‌شود که برای واحدهای پرورش ماهی مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: به طور کلی آب رودخانه گاماسیاب سالم بوده و مشکلی ندارد اما در مجموع با نمونه‌برداری‌های انجام شده از آب رودخانه گاماسیاب، آب این رودخانه نسبت به استانداردهای زیست‌محیطی کمی کیفیتش پایین است.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: موضوع را با فرماندار نهاوند و شرکت آبفار و اداره بهداشت اعلام کرده‌ایم و قرار است این موضوع توسط شرکت آبفار رسیدگی شود.

وی گفت: این موضوع محیط زیستی بوده اما مجموعه شرکت آبفار باید نسبت به این موضوع رسیدگی کند.

عربی افزود: در کل کشور با توجه به خشکسالی‌های موجود، اولویت شرکت آبفار تامین آب روستایی و رفع مشکلات کم‌آبی است.

وی تصریح کرد: آب سد اکباتان به طور کلی سالم است چرا که آب سد قبل از هدایت تصفیه می‌شود.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان اظهار کرد: سد اکباتان به زیستگاه آبی تبدیل شده و گونه‌های مختلفی در این زیستگاه زندگی می‌کنند اما خوشبختانه آب سد به طور مرتب مورد پایش قرار می‌گیرد و تا کنون هیچ گونه آلودگی خطرسازی برای گونه‌های مختلف این زیستگاه نداشته است.

وی گفت: سایر ارگان‌ها نیز بر اساس استانداردهای موجود از آب سد اکباتان نمونه‌برداری کرده و آن را مورد پایش قرار می‌دهند اما استانداردها و آزمایشات محیط‌زیست متفاوت بوده و با سایر نمونه‌برداری‌ها متفاوت است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما