تازه های سایت

کد مطلب: 23205
11. خرداد 1394 - 10:12
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: در راستای ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت مراسم جشن نیمه شعبان در 160 نقطه شهری و روستایی نهاوند برگزار می‌شود.
جشن نیمه شعبان در بیش از 160 نقطه شهرستان نهاوند برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسین گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت گرو، گفت: آشنایی بیشتر نسل جوان بافرهنگ مهدویت و مفهوم اصلی انتظار هدف اصلی برگزاری جشن نیمه شعبان در شهرستان نهاوند است.

وی اظهار کرد: شناساندن آن حضرت از جنبه‌های مختلف به مردم یکی از مهم‌ترین کارهای فرهنگی در جهت زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) و نهادینه کردن تفکر مهدویت است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند افزود: برنامه‌های متعددی برای این روز در شهرستان نهاوند تدارک دیده‌شده است که مهم‌ترین این برنامه بگزاری جشن نیمه شعبان در بیش از 160 نقطه شهری و روستایی است.

وی گفت: 150 عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی برای این روز تدارک دیده‌شده که این مراسمات همزمان با اقامه نماز جماعت در مساجد با سخنرانی روحانیون مستقر، طرح هجرت، بومی و خود استقرار آغاز می‌شود.

 گروسی اظهار داشت: مراسم جشن علاوه بر نهاوند در شهرهای برزول، گیان و فیروزان و روستاهای شهرستان نهاوند نیز با حضور مردم مؤمن برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: برگزاری مراسمات جشن و مولودی‌خوانی در شب نیمه شعبان، آذین‌بندی معابر، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، ختم صلوات و تشریح فلسفه مهدویت توسط روحانیون در مساجد و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی ازجمله برنامه‌های این روز می‌باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما