تازه های سایت

کد مطلب: 23202
10. خرداد 1394 - 10:23
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: 1200 بسته فرهنگی در راستای ترویج اندیشه‌های امام خمینی(ره) در بین زائران نهاوندی مرقد مطهر امام راحل توزیع می‌شود.
1200 بسته‌ فرهنگی در بین زائران نهاوندی اعزامی به مرقد امام راحل توزیع می شود

 محمود مصباح در گفت‌وگو با خبرنگار سایت گرو، گفت: بیش از 150 برنامه مختلف فرهنگی و هنری در سطح شهر و روستاهای شهرستان نهاوند به مناسبت بیست و ششمین سالگرد عروج ملکوتی بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌گردد.

وی اظهار کرد: انجام برنامه‌های فرهنگی همچون اعزام زائران به مرقد امام خمینی(ره) فرصت مناسبی برای انتقال ارزش‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به نسل جدید است.

 مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند افزود: انتقال افکار امام خمینی(ره) به نسل نو یکی از بهترین راه‌ها برای مقابله با جنگ نرم دشمنان است بنابراین همه باید به سهم خود در تحقق این هدف بکوشیم.

وی بر بهره‌برداری فرهنگی لازم از برنامه‌های مربوط به سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) تأکید کرد و گفت: در پناه برگزاری چنین مراسمی باید مشکلات و آسیب‌های فرهنگی خود را برطرف کنیم.

مصباح اظهار داشت: در راستای ترویج اندیشه‌های ناب حضرت امام خمینی(ره) تعداد 1200 بسته فرهنگی در بین زائرانی که عموماً از قشر جوان جامعه هستند توزیع می‌شود تا آن‌ها هرچه بیشتر با تفکر و روحیات امام راحل آشنا شوند.

وی بابیان اینکه هرچه داریم از امام خمینی(ره) و خون پاک شهدا است، تصریح کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران امروز از اقتدار، اعتبار و جایگاهی شایسته در دنیا برخوردار می‌باشد به خاطر قیام بنیان‌گذار کبیر انقلاب و در ادامه رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری است.

مسئول کمیته فرهنگی و هنری ستاد گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) شهرستان نهاوند در ادامه با تشریح برنامه‌های این کمیته گفت: برپایی محافل انس با قرآن، برگزاری مسابقات قرآن، برپایی ایستگاه صلواتی در نقاط مختلف شهرستان و برگزاری مسابقه با موضوع وصیت‌نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی (ره) در سطح شهرستان نهاوند ازجمله برنامه‌های این کمیته در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه کتاب با بیش از 15 هزار جلد در 3 هزار عنوان، برپایی نمایشگاه عکس و هنرهای تجسمی با موضوع آن امام راحل، برگزاری عصر شعر، داستان و خاطره با موضوع مقام شامخ امام خمینی (ره) و برگزاری سوگواره حضرت امام در بیش از 35 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح شهر و روستاهای شهرستان نهاوند از دیگر برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند خواهد بود.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند بیان داشت: با توجه به تقارن به وجود آمده بین نیمه شعبان و سالگرد ارتحال حضرت امام، برنامه‌ها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده که مراسم جشن تا ساعت 19 روز13خرداد برگزار و سپس فضای شهرستان رنگ و بوی ایام ارتحال را داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما