تازه های سایت

کد مطلب: 23200
10. خرداد 1394 - 9:29
روحانیون، مسئولان، و مردم استان زنجان و شهرستان نهاوند در تیرماه سال 1368 با مقام معظم رهبری بیعت کردند.
مقام معظم رهبری در مراسم بیعت با روحانیون و مردم شهرستان نهاوند در سال 1368 چه فرمودند؟

به گزارش سایت گرو، در این مراسم که در تاریخ پانزدهم تیرماه سال 1368 برگزار شد مقام معظم رهبری  فرمودند: امروز بزرگترین وظیفه‏ ما ملت ایران که مریدان قدیم و اولین یاران امام‏ خمینی(ره) بودیم، این است که درس های آن امام بزرگوار را مرور کنیم.

شخصیت عظیم رهبر کبیر انقلاب و جوهر درخشانی که همه‏ دنیا را تحت تأثیر قرار داد، در درس ها و بیانات و رهنمودهای او آشکار شده است. البته همه‏ ما با شناخت کامل آن شخصیت عظیم خیلی فاصله داریم و بدون مبالغه و اغراق باید گفت که هنوز ابعاد بسیاری ازشخصیت آن روح ملکوتی و انسان بزرگ و والا برای ما شناخته‏ شده نیست.

ما از نزدیک قضایا را می‏دیدیم و همه‏ کسانی که از چنین فاصله‏‌ای در کنار وقایع قرار می‏گیرند، به آسانی قدرت جمع‏بندی ندارند. جمع‏بندی آن شخصیت و تحلیل ابعاد گوناگون آن انسان بزرگ و والا، قدری تدبر و تأمل لازم دارد، که به این زودی‌ها برای ما که در عصر امام و نزدیک به او بودیم، میسر نخواهد شد؛ ولی بیانات آن بزرگوار برای ما درس است، و درس چیزی است که در دسترس و اختیار ماست.

تدبر در درسهای آن بزرگوار، خواهد توانست ما را با ابعاد شخصیت آن راحل عظیم‏‌الشأن آشنا کند و راه را بر ما بنمایاند. این درسها را نمی‏شود در چند جمله خلاصه کرد. در هر بخشی از زمان و در هر حادثه‏‌ای از حوادث، یکی از آن درسها می‏تواند به عنوان رهنمود راهگشای ما باشد.

با توجه به شرایطی که امروز در جهان برای کشور ما و موقعیت عظیم ملت ایران در اذهان عالم بوجود آمده است، درس بزرگ امام عزیزمان عبارت است از قدردانی از وحدت و انسجامی که به اراده‏ الهی برای ما پیش آمد. امروز دلهای ملت ایران از غالب اوقاتِ دوران ده‌ساله‏ انقلاب به هم نزدیکتر است؛ این هم از برکات روح ملکوتی امام بزرگوارمان بود.

(( از بیانات مقام معظم رهبری در مراسم بیعت با روحانیون، مسئولان و مردم استان زنجان، نهاوند و کاشمر در 15 /4 /1368 ))

انتهای پیام/

دیدگاه شما