تازه های سایت

کد مطلب: 23192
7. خرداد 1394 - 15:05
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: مبنای قدرت استکبار جهانی ترساندن است که ملت ایران با شکل گرفتن اندیشه ناب انقلاب اسلامی نه تنها در مقابل انها مقاومت کرد و نترسید بلکه پیشرفت نیزکرد.
اندیشه انقلاب اسلامی باعث نترس شدن ملت ایران شد/ گزینه نظامی اولین گزینه آمریکایی ها بود/ مبنای قدرت استکبارجهانی ترساندن است

به گزارش سایت گرو، دکتر سعید جلیلی در همایش ولایت و بصیرت با موضوع انقلاب اسلامی، فرصت ها و تهدیدها در جمع مردم پرشور نهاوند در سالن اجتماعات مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان گفت: در منطقه‌ای که ما قرار داریم به دلیل بحران‌هایی که دامن کشورهای منطقه را گرفته و مناطق اطراف ایران به کانون‌های بحران تبدیل‌شده است بسیاری از دولت‌مردان کشورهای خارجی که به ایران سفر می‌کنند به این موضوع اشاره می‌کنند که امنیت ایران در سراسر جهان مثال‌زدنی است حال سوال من این است که چرا امنیت امروز ما در سراسر جهان مورد توجه و برای کشورهای خارجی اهمیت دارد؟

وی اظهار کرد: اهمیت امنیت ایران برای کشورهای دنیا به دلایل مختلفی مورد توجه است که در ادامه به چند دلیل این موضوع اشاره خواهم کرد؛ یکی از این دلایل این است که کسانی که این بحران‌ها را در منطقه به وجود آورده‌اند خودشان به‌صراحت اعلام می‌کنند که هدف این ناآرامی‌ها جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: یکی دیگر از دلایل اهمیت امنیت ایران برای کشورهای منطقه این است که کشورهای استکباری می‌دانند در اطراف ایران چه خبر است و دورتادور ایران پر از ناامنی و جنگ است.

وی گفت: همان دشمنانی که ایران را محور شرارت اعلام کردند، بعد از لشکرکشی به افغانستان و اشغال این کشور به‌صراحت بیان می‌کنند که ما باید از صدور انقلاب اسلامی جلوگیری کنیم.

جلیلی بیان داشت: مسئولان آمریکایی در چندین نوبت اعلام کردند که ما هر کاری که توانستیم برای مقابله با ایران انجام دادیم و کاری نبوده است که برای مقابله با ایران از آن استفاده نکرده نباشیم، ولی چرا جمهوری اسلامی مقاوم‌تر و پویاتر از همیشه به حرکت خود ادامه می‌دهد؟

وی افزود: علاوه برآمریکای جنایتکار مزدوران منطقه‌ای آمریکا نیز به‌صراحت اعلام کردند که در مقابل تفکر شیعی جمهوری اسلامی ایران، گروه‌های تروریستی و تکفیری را تشکیل داده‌اند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: اندیشه ناب اسلامی و انقلابی که ملت ایران به آن دسته پیداکرده باعث شده که جمهوری اسلامی در اوج اقتدار در منطقه باشد و این اندیشه به‌گونه‌ای است که علی‌رغم مقاومت پیشرفت هم می‌کند مانند آنچه در زمان جنگ و موضوع هسته‌ای اتفاق افتاد.

وی گفت: کسانی که با سلاح تحریم در دست دارند همان کسانی هستند که از صدام حمایت کردند و انواع سلاح‌ها و هواپیماها و حتی پول در اختیار او قراردادند تا اراده ملت ایران را در هم بشکنند ولی جمهوری اسلامی اراده خود را بر آنها تحمیل کرد.

جلیلی عنوان کرد: همین قدرت‌ها در اوایل انقلاب همه تلاش خود را برای شکست انقلاب انجام دادند ولی بازهم موفق نشدند از راه جنگ تحمیلی سعی در ضربه زدن به انقلاب داشتند ولی بازهم موفق نشدند و در مرحله آخر ایران را به‌شدت تحریم کردند تا ایران هسته‌ای نشود ولی ایران هسته‌ای شد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بیان داشت: نکته دیگر نگران‌کننده برای قدرت‌های جهانی ترس آنها از صدور و توسعه انقلاب به سایر کشورهاست که امروز می‌بینیم انقلاب ما به کشورهای منطقه گسترش‌یافته مانند مقاومت حزب‌الله لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی و مقاومت مردم غزه در مقابل این رژیم.

وی گفت: اندیشه‌ای که ملت ایران به آن تمسک جسته انقلاب را به سمت آرمان‌های والای نظام سوق می‌دهد و این انقلاب را از گزند همه موج‌های سهمگین در امان می‌دارد و به سرمنزل مقصود خواهد رساند.

جلیلی افزود: اندیشه انقلاب باعث نترس شدن ملت ما و نگران شدن قدرت‌های استکباری است چون مبنای قدرت آنها ترساندن جوامع است ولی چرا در مقابل ملت ایران موفق نمی‌شوند؛ علت این است که آن‌ها ملتی را در مقابل خود می‌بینند که از کسی نمی‌ترسد و باقدرت کار خود را پیش می‌برد.

وی اظهار کرد: نتیجه نترسیدن ملت ایران شکل گرفتن تفکری است که استکبار جهانی را به شکست می‌کشد و قدرتی دارد که می‌تواند اراده خود را بر آن‌ها تحمیل کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: گزینه نظامی امریکا اولین گزینه روز میز آن‌ها بود که اوایل انقلاب آن را به‌وسیله صدام امتحان کردند ولی اراده قوی ملت ایران با نثار خون جوانان این مرزوبوم در مقابل آن‌ها ایستاد و آن‌ها را به شکست رساند.

وی گفت: خود آن‌ها هم می‌دانند که با تهاجم نظامی ملت مقاوم ایران از پای درنمی‌آید به همین دلیل می‌خواهند ملت ایران را از اصل مبارزه منحرف کنند و برای تحقق این هدف خود همین‌الان 170 شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان در پی سست کردن اندیشه ملت ایران هستند که باید در این راه هوشیار بود زیرا این شبکه‌های ماهواره‌ای می‌خواهند دستاوردهای یک ملت را بپوشانند و تحقیر کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موضوع هسته ای ایران بیان کرد: کشورهای قدرتمند دنیا که خودشان هزاران کلاهک هسته‌ای دارند حالا نگران برنامه هسته‌ای ایران شده‌اند که با نظارت مستقیم آژانس و تحت نظر دوربین‌های آن‌ها انجام می‌شود و با این توهم که احتمال دارد ایران در چند سال آینده به سلاح هسته‌ای برسد در مقابل برنامه هسته‌ای ما مانع ایجاد می‌کنند.

جلیلی اظهارداشت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ ما به آمریکا اعتماد نداریم و این مطلب بر اساس، تجربه و مشاهده ماست که نمونه‌هایی از این غیرقابل‌اعتماد بودن در مورد نیروگاه بوشهر و موضوع هسته‌ای به‌خوبی اثبات شد.

وی افزود: یکی از این نمونه نحوه برخورد آن‌ها با ملت ایران در بحث موضوع هسته‌ای و نیروگاه بوشهر است که بعد از انقلاب قرارداد این نیروگاه که برای تولید برق است را لغو کردند و تمام تلاش خود را برای راه‌اندازی نشدن این نیروگاه انجام دادند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: نمونه دیگر از غیرقابل‌اعتماد بودن و دشمنی آمریکا با ملت ایران موضوع انتقال خط لوله گاز بود که مقامات آمریکایی در یک سال بیش از 39 بار علیه ملت ایران اظهارنظر کردند و گفتند که این خط لوله نباید از ایران عبور کند.

وی عنوان کرد: بارزترین نمونه بدعهدی مقامات آمریکایی در مورد سوخت 20 درصد راکتور تحقیقاتی تهران است که آن‌ها اعلام کردند که شما نباید سوخت 20 درصد داشته باشید درحالی‌که غنی‌سازی به‌عنوان یکی از مراحل چرخه هسته‌ای، به‌صراحت به‌عنوان یک حق برای کشورهای عضو آژانس انرژی اتمی به رسمی شناخته‌شده است.

جلیلی گفت: ما به آن‌ها گفتیم که این راکتور تهران مصرف پزشکی دارد و نزدیک به یک‌میلیون نفر به رادیو داروهای این مرکز احتیاج دارند و آن‌ها از این نکته به‌عنوان اهرمی برای فشار به ملت ایران استفاده کردند.

وی افزود: بعد از گذشت این موضوع دانشمندان مؤمن و متعهد ما با تولید سوخت 20 درصد موفق شدند اراده خود را به دشمن تحمیل کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهارداشت: نگرانی آن‌ها از این موضوع است که این چه اندیشه‌ای است که هم مقاومت می‌کند هم پیشرفت می‌کند و درعین‌حال تکثیر می‌شود و هرروز قدرتش زیادتر می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنانش گفت: قدرت‌های استکباری برای مقابله با اندیشه ناب اسلامی و انقلاب مردم ایران سعی می‌کنند ما را از اصل مبارزه منحرف کنند و با ایجاد اسلام‌های بدلی و تکفیری چهره اندیشه ناب اسلامی را در مقابل جهانیان بد جلوه دهند درحالی‌که مردم جهان دریافته‌اند که اندیشه اسلامی و انقلابی ایران الگوی درستی از پیشرفت، مقاومت و مردم‌سالاری است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما