تازه های سایت

کد مطلب: 23164
30. ارديبهشت 1394 - 8:59
امام جمعه نهاوند گفت: بیکاری مهمترین مشکل جوانان و جامعه است که در زمینه رفع آن می توان از ظرفیت های مردمی استفاده کرد و مجمعی به نام مجمع خیرین اشتغال تشکیل داد .
مجمع خیرین اشتغال با استفاده از ظرفیت های مردمی ایجاد شود

 به گزارش سایت گرو، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند گفت: در سال های اخیر، خیرین بسیاری در بخش های مختلف مانند مدرسه سازی، سلامت و ازدواج جوانان به میدان آمده اند لذا می توان برای ایجاد اشتغال نیز از ظرفیت خیرین نیکوکار استفاده کرد.

وی اظهار کرد:کار فرهنگی باید خود را در همه عرصه های فرهنگی نشان دهد و دستگاه های فرهنگی مانند حوزه ها ، تبلیغات اسلامی ، اداره ارشاد و آموزش و پرورش در این زمینه برنامه ریزی های لازم را به عمل آورند.

امام جمعه نهاوند مشارکت مردم برای اصلاح فرهنگ را امری مهم خواند و افزود: با توجه به گستردگی مقوله فرهنگ لازم است که مردم در این امر مهم مشارکت نمایند که البته جلب مشارکت مردم در برنامه ها نیز نیاز به فرهنگ سازی دارد .

فرماندار نهاوند نیز در این جلسه بیان داشت: توجه ویژه مقام معظم رهبری به بحث فرهنگ و طرح سوال در این مقوله توسط ایشان نشان دهنده اهمیت این موضوع است که لازم است از سوی همه آحاد مردم و مسئولین مورد توجه قرار گیرد .

امامعلی عبدالملکی افزود: نگاهی به بیانات مقام معظم رهبری طی دو دهه اخیر نشان می دهد که ایشان مسلط بر وضعیت فرهنگی کشور بوده و سوالاتی را که در این حوزه مطرح می نمایند باید به طور عمقی به آن پرداخته شود.

وی اظهار داشت: دغدغه فرهنگی مقام معظم رهبری همواره حول محور نقش فرهنگ در توسعه سالم و همه جانبه کشور است که اگر ما در این زمینه بتوانیم به توسعه برسیم خواهیم توانست مشکلات خود در سایر بخش ها را نیز برطرف کنیم.

عبدالملکی از جمله سوالات مهم رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ را در زمینه ارائه الگوی تفریح سالم ذکر کرد و افزود: یکی از نکات مهم در سوالات رهبر فرزانه انقلاب تبیین الگوهای تفریح سالم است که این مساله به علت ارتباط داشتن آن با بحث اوقات فراغت جوانان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی از اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند خواست: با توجه به اهمیت بحث الگوی تفریح سالم راهکارها و مسائل مربوط به تفریح سالم از دیدگاه اسلام را در جلسه آتی مورد بحث و تحلیل قرار دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما