تازه های سایت

کد مطلب: 23154
27. ارديبهشت 1394 - 2:40
رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند گفت: تعداد 600 نفر دانش‌آموز در آزمون پایانی طرح دادرس در شهرستان نهاوند شرکت کردند.
آزمون طرح دادرس در نهاوند برگزار شد

به گزارش سایت گرو، محمدتقی شهبازی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان نهاوند گفت: با توجه به‌ضرورت اشاعه فرهنگ آموزش امداد و نجات و کمک‌های اوليه در جامعه سازمان هلال‌احمر کانون‌های دانش‌آموزی را در سطح مدارس تشکیل داده است.

وی اظهار کرد: در همین راستا تعداد 600 نفر دانش‌آموز در مدت چند ماه در دوره‌های آموزشی امداد ویژه دانش‌آموزان، در قالب طرح دادرس شرکت کردند و با هماهنگی آموزش‌وپرورش شهرستان نهاوند این دانش‌آموزان در آزمون پایانی که در مصلا شهرستان برگزار شد شرکت کردند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند افزود: این کانون‌های دانش‌آموزی با فراگیری اصول کمک‌های اوليه و آموزش‌های امدادی مفاهيم و رسالت هلال‌احمر را به خانواده‌ها انتقال می‌دهند و باعث کاهش خسارت حوادث احتمالی می‌شوند.

وی با بیان اینکه 27 کانون دانش‌آموزی در نهاوند فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: پس از آموزش این موارد هر مدرسه حداقل یک گروه ۱۴ نفری به‌منظور مسابقه با مدارس دیگر به جمعیت هلال‌احمر معرفی می‌کند.

شهبازی گفت: این آزمون برای انتخاب تیم شهرستان به‌منظور حضور در مسابقات استانی برگزار می‌شود که در پایان سه تیم از دختران و سه تیم پسر بعد از اجرای مرحله عملی به استان اعزام می‌شوند.

وی عنوان کرد: هدف طرح ملی دادرس تربیت دانش‌آموزان آماده در شرایط سخت است که در این طرح دانش‌آموزان توسط یک مربی که از دبیران خودشان انتخاب می‌شود آموزش‌هایی از قبیل پناه گیری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، آتل‌بندی، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی را می‌آموزند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند به دیگر برنامه‌های این جمعیت اشاره کرد و گفت: اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم آموزش کمک‌های اولیه به‌صورت رایگان و اعزام گروه‌های جهادی به روستاهای نهاوند برای آماده کردن مردم در مقابله با بلایای طبیعی باهدف کاهش خسارات جانی و مالی از مهم‌ترین برنامه‌های این جمعیت در شهرستان نهاوند است.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

اسامی قبول شدگان کی میاد؟

دیدگاه شما