تازه های سایت

کد مطلب: 23148
24. ارديبهشت 1394 - 10:34
جلسه ستاد احیا امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان نهاوند با حضور امام‌جمعه، فرماندار و فرمانده سپاه این شهرستان برگزار شد.
لزوم جلوگیری از گسترش نام‌گذاری‌های غیرمتعارف در واحدهای صنفی نهاوند

به گزارش سایت گرو، در این جلسه که در محل سپاه نهاوند برگزار شد حجت‌الاسلام مغیثی امام‌جمعه نهاوند گفت:  ظاهر جامعه اسلامی باید معروف باشد و از نمادها و ارزش‌های اسلامی در سطح شهر استفاده شود، که این وظیفه مسئولین است.

وی اظهار کرد: باید جلوی منکرات رایج در سطح شهر گرفته شود و به دنبال برنامه‌ها و اقداماتی باشیم که چهره شهر نهاوند را با ارزش‌ها و معیارهای اسلامی تطبیق دهیم.

امام‌جمعه نهاوند افزود: مسائلی که در ستاد مطرح و تصویب می‌شود باید پیگیری و اجرایی شود و مسئولان باید مصوبات این جلسه را جدی بگیرند.

عبدالملکی فرماندار نهاوند نیز در ادامه این جلسه گفت: در موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر باید از ظرفیت‌های عظیم مردمی استفاده شود چون استفاده از بزرگان و افراد بانفوذ و مشاوره گرفتن از آن‌ها در بسیاری از موارد راهگشا خواهد بود.

وی اظهار کرد: هدف تشکیل این جلسات باید گره‌گشایی از بعضی مشکلات باشد و مصوبات باید توسط دستگاه‌های اجرایی انجام بگیرند.

فرماندار نهاوند افزود: در راستای ترویج و احیای فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر به تمام ادارات شهر نهاوند اعلام‌شده که نسبت به برگزاری نماز جماعت در ادارات اقدام شود.

در ادامه این جلسه فرمانده سپاه نهاوند به‌عنوان دبیر جلسه ستاد احیا امربه‌معروف و نهی از منکر گفت: یکی از منکرات رایج در سطح شهر استفاده از اسامی نامتعارف بر سر درب بعضی از واحدهای صنفی و استفاده از تصاویر غیراخلاقی در تابلوی آرایشگاه‌های زنانه است که به‌دوراز فرهنگ اسلامی ما است.

سرهنگ کریمی اظهار کرد: در این ستاد تصویب‌شده است که با همکاری اتاق اصناف و اداره ارشاد اسلامی نسبت به درج اسامی متعارف در این اماکن اقدام شود و در صورت تکرار نیروی انتظامی واحدهای متخلف را پلمپ کند.

وی افزود: اسامی غیر اسلامی و نامتعارف واحدهای صنفی باید ابتدا ازنظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تأیید شوند و سپس توسط اصناف برای اخذ مجوز معرفی شوند.

فرمانده سپاه نهاوند گفت: واحدهای صنفی سطح شهر نهاوند نباید از اسامی غیرمتعارف برای تابلوهای محل کسب خود استفاده کنند و باید آنچه مطابق بافرهنگ اسلامی است موردتوجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما