تازه های سایت

کد مطلب: 23106
9. ارديبهشت 1394 - 13:12
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند گفت: سالانه بیش از هزار تن انواع گیاه دارویی از ۷۲۰ هکتار مراتع نهاوند تولید می شود.
تولید سالانه 1000 تن انواع گیاه دارویی در نهاوند

به گزارش سایت گرو، علی دهپهلوان در نشست خبری با خبرنگاران نهاوند گفت: کشت مراتع گیاهان دارویی سبب نفوذ بیشتر نزولات جوی در خاک می شود و از تخریب زود هنگام مراتع جلوگیری می‌کند.

وی اظهار کرد: کاشت این محصولات در هر هکتار برای شش نفر اشتغالزایی می‌کند که سالانه بیش از سه هزار و ۳۲۰ نفر مشغول به کار در عرصه گیاهان دارویی و مراتع در نهاوند هستند.

 رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ گونه گیاه دارویی در کشور و جهان موجود است، ابراز داشت: با توجه به شرایط آب‌وهوایی و مراتع نهاوند گونه‌هایی مانند خارشتر، باریجه، خار مریم، آویشن، گل ختمی، بابونه، آنقوزه، موسیر، کتیرا، گل همیشه‌بهار، شیرین‌بیان، نعنا، پونه، گل‌گاوزبان و رازیانه در نهاوند تولید می‌شوند.

وی عنوان کرد: سالانه بیش از هزار تن انواع گیاه دارویی از ۷۲۰ هکتار مراتع نهاوند تولید می شود  که از هر هکتار ۱۵۵ کیلوگرم گیاه داوریی برداشت می‌شود.

 دهپهلوان با بیان اینکه شهرستان نهاوند بیش از ۲۲ هزار ۹۶۰ هکتار جنگل دارد، بیان کرد: از ۲۲ هزار و ۹۶۰ هکتار جنگل موجود در شهرستان نهاوند ۲۲ هزار و ۱۶۰ هکتار جنگ های طبیعی و ۸۰۰ هکتار جنکل دست کاشت است.

وی با بیان اینکه ۱۵ هزار و دو هکتار از جنگ های طبیعی نهاوند در منطقه فارسبان، سه هزار و ۲۷۵ هکتار در ملوسان و سه هزارو ۸۸۹ هکتار در منطقه گاماسیاب قرار دارد، بیان کرد:۳۰۰ هکتار از جنگل های دست کاشت شهرستان نهاوند در گاماسیاب، ۴۰۰ هکتار در گیان، ۵۰ هکتار در فارسبان و ۵۰ هکتار نیز در حاشیه راه‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما