تازه های سایت

کد مطلب: 23101
8. ارديبهشت 1394 - 8:47
نخستين جلسه شوراي ترافيك و حمل‌ونقل نهاوند در سال 94 در حالی 2 ساعت و نيم طول كشيد كه در نهايت بدون خروجی مدنظر، صرفاً به بازخوانی مصوبات منجر شد و نتيجه آن به تصويب مجدد مصوبات گذشته ختم شد.
شورای ترافيك نهاوند و بازخوانی مصوبات گذشته

به گزارش سایت گرو، يكي از اين مصوبات ممنوع‌الورود شدن ناوگان اتوبوس برون‌شهري به فضاي شهر شد كه پيش از اين هم همزمان با آغاز راه‌اندازي ترمينال جديد در بهمن‌ماه 93، در كميته خدمات سفرهاي نوروزي، يكي از مصوبات آن نشست بود كه اين‌بار هم پس از مطرح شدن در شوراي ترافيك اين مصوبه بازهم به خانه اول بازگشت و متوليان امور تنها به طرح موضوع و مصوب كردن اين مصوبه پرداختند.

 راه‌وشهرسازي هنوز اول راه است

يكي ديگر از اين مصوبات، واگذاري زمين از طرف راه‌وشهرسازي به شهرداري با هدف احداث پايانه براي روستاهاي بخش گيان بود كه اين موضوع نيز اجرايي شده بود و به مصوبه جديد شوراي ترافيك روز يك‌شنبه هفته جاري تبديل شده است.

 اعلام نارضايتي مستقيم فرماندار از راه‌وشهرسازي

امامعلي عبدالملكي با بيان اينكه روند كار در راه‌وشهرسازي كند پيش مي‌رود و اين دستگاه كاملاً خصوصي برخورد مي‌كند، اظهار کرد: با توجه به اينكه در آستانه آغاز سفرهاي تابستاني هستيم و سراب گيان و گاماسياب به عنوان مهمترين تفرجگاه‌هاي اين شهرستان محسوب مي‌شوند و نيز با توجه به ازدحام تردد مسافران در اين محورها، راه‌وشهرسازي موظف است تا 20 روز آينده شانه‌سازي، خط‌كشي و نصب علائم در جاده گيان و تعريض پل گاماسياب در دستور كار قرار گيرد و به بهره‌برداري برسد.
وي همچنين با انتقاد از وجود نخاله‌هاي ساختماني در حاشيه شهر و سيماي بصري نازيبايي كه اين نخاله‌ها ايجاد كرده‌اند راه‌وشهرسازي با مشاركت شهرداري موظف به پاكسازي حواشي جاده از اين نخاله‌هاست.

 راهنمايي‌ورانندگي بلوار ورزش را ايمن‌سازي كند

يكي ديگر از مناطق حادثه‌خيز محدود شهري نيز كه مدت‌هاست منجر به چند فقره تصادف شده، بلوار ورزش است.
فرماندار نهاوند با ابراز نارضايتي از وضعيت اين بلوار، اظهار كرد: متأسفانه علائمي در كنار سرعتكاه‌ها نصب شده است و بي‌اطلاعي رانندگان از اين سرعتكاه‌ها منجر به تصادف مي‌شود، لذا در حداقل زمان ممكن راهنمايي‌ورانندگي موظف به نصب علائم راهنمايي در 100 متري اين سرعتكاه‌هاست كه ايمن‌سازي اين مسير كاملاً تأمين مي‌شود.

يكي ديگر از مصوبات شوراي ترافيك و حمل‌ونقل، پرداخت 5 درصدي عوارض شهرداري به ترمينال جديد بود كه در اين خصوص فرماندار نهاوند با بيان اينكه اداره کردن ترمينال از وظايف ذاتي شهرداري‌هاست و خوشبختانه در نهاوند بخش خصوصي ساخت، احداث و اداره ترمينال جديد را بر عهده گرفته است؛ لذا شوراي شهر موظف است ظرف حداقل 15 روز اين مهم را پيگيري کند و به كميسيون تحويل دهد تا مراتب پرداخت 5 درصدي عوارض شهرداري به ترمينال اجرايي شود./همدان پیام

انتهای پیام

دیدگاه شما