تازه های سایت

کد مطلب: 23098
7. ارديبهشت 1394 - 8:53
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: علی رغم تنگناهای مالی در سال گذشته، ۶۰ درصد اعتبارات طرح های عمرانی نهاوند تخصیص داده شد.
60 درصد اعتبارات طرح های عمرانی نهاوند در سال گذشته تخصیص یافت
به گزارش سایت گرو، امامعلی عبدالملکی در کمیته برنامه ریزی نهاوند که در سالن شهدای فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: در سال ۹۳ میزان اعتبار طرحهای عمرانی اختصاص یافته به نهاوند در مجموع ۲۶ میلیارد تومان بود که از این میزان اعتبار ۶۰ درصد تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه اعتبار منظور شده برای ۲۵۶ طرح تعریف شده بود، افزود: در سال گذشته اکثریت طرحها بجز طرح هایی که دارای دیون بودند بر اساس میزان اعتبار تخصیص یافته از پیشرفت خوبی برخوردار بودند و اعتبارات تخصیصی را جذب کردند.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه پرداخت دیون به پیمانکاران نباید به تعطیلی طرح منجر شود، افزود: یکی از شروط انتخاب پیمانکار برای اجرای طرحهای عمرانی توان مالی بالاست و مدیران دستگاه ها باید در پرداخت دیون به گونه ای مشروط عمل کنند تا کارها به علت بدهی تعطیل نشود.

وی با تاکید بر جذب اعتبارات ملی توسط مدیران افزود: مدیران دستگاههای اجرایی باید این نکته را مد نظر داشته باشند که میزان اعتبارات استانی فقط ۲۷ درصد مجموع اعتبارات طرحهای عمرانی را تشکیل می دهد و ۷۸ درصد مابقی از محل منابع ملی تامین می شود و باید با تلاش و پیگیری بدنبال جذب اعتبارات ملی باشند و سهم شهرستان را از این منابع مطالبه کنند.

 عبدالملکی در ادامه به ساماندهی بازار سنتی نهاوند به عنوان یکی از جاذبه های شهری این شهرستان اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۲۴۰ میلیون تومان از سوی فرمانداری به این امر اختصاص یافت و مابقی هزینه ها باید از محل منابع شهرداری اختصاص پیدا کند.

وی با تاکید بر ادامه طرح ساماندهی بازارسنتی در سال جاری افزود: مسقف کردن این بازار به شکل سنتی و بر اساس معماری اسلامی مد نظر است که برای این منظور در سال ۹۴ اعتبارات خوبی به این امر اختصاص می یابد و باید متناسب با این مبلغ شهرداری و بازاریان نیز هزینه کنند.

فرماندار نهاوند ضرورت ساماندهی ورودی شهر از سمت ملایر را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به اینکه ورودی شهر از سمت ملایر دارای پیچ خطرناکی است باید شهرداری نهاوند نسبت به تملک باغ موجود در این ورودی اقدام کرده و ساماندهی این منطقه را در سال جاری به سرانجام برساند.

وی همچنین در ارتباط با انتقال ساختمان قدیمی اداره پست نهاوند به محل ساختمان شبکه بهداشت شهرستان گفت: با توجه به مصوبه شورای برنامه ریزی استان و تاکیدات استاندار در خصوص واگذاری ساختمان قدیمی اداره پست نهاوند به مرکز بهداشت برای ایجاد درمانگاه تخصصی رایزنی های لازم به عمل آمده و کار انتقال آن در مراحل پایانی است.

عبدالملکی گفت: در سال گذشته ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع استانی و تملک دارایی در کمیته برنامه ریزی به ۲۵۶ طرح عمرانی شهرستان اختصاص یافت که از این میزان ۶۰ درصد تخصیص داده شده است./مهر

انتهای پیام/

دیدگاه شما