تازه های سایت

کد مطلب: 23075
28. فروردين 1394 - 19:50
امام جمعه شهر نهاوند گفت: شورای فرهنگ عمومی متولی حفظ و سیاست گذاری فرهنگ عمومی در جامعه است و اقدامات این شورا باید چهره شهر نهاوند را با ارزشهای نظام اسلامی مطابقت دهد.
شورای فرهنگ عمومی باید چهره شهر نهاوند را با ارزشهای نظام اسلامی مطابقت دهد
به گزارش سایت گرو، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در سالن شهدای فرماندار نهاوند برگزار شد، اظهار داشت: نباید انتظار داشت در سطح جامعه به طور کلی مفاسد اجتماعی و اخلاقی وجود نداشته باشد اما باید با برنامه ریزی و اجرای کارهای فرهنگی این ناهنجاری ها را کنترل و به حداقل رساند.

وی اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی باید به دنبال برنامه ها و اقداماتی باشد که چهره شهر نهاوند را با ارزشها و معیارهای اسلامی تطبیق دهد که در همین راستا باید مشخص شود در شهر ۱۰۰ هزار نفری نهاوند چند مسجد فعال است و مراسم مذهبی مانند اعتکاف و عزاداری و ولادت اهل بیت(ع) در این شهر چگونه برگزار می شود.

امام جمعه نهاوند بیکاری، اعتیاد، سرقت، ناامنی و تکدی گری و مسائل از این قبیل را موجب نارضایتی مردم و زیر سئوال بردن چهره اسلامی شهر نهاوند عنوان کرد و بیان داشت: نمای کلی شهرستان نهاوند باید با فرهنگ سازی و اهمیت به گفتمان های دینی و مذهبی تغییر کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت نکات مهم در نامگذاری های سال توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: هدف از نامگذاری سال علاوه بر اهمیت موضوع، تمرکز و توجه خاص مردم و مسئولین به عنوان نامگذاری است.

 مغیثی بیان داشت: در خصوص شعار سال سه وظیفه وجود دارد که تعیین سهم و وظیفه مردم، مسئولان و مراکز علمی و فرهنگی در راستای عمل به شعار سال، تحقق دادن و عملی نمودن شعار عملکرد و گزارش واقعی آن را شامل می شود که در این خصوص معرفی رابط بین دستگاههای اداری برای پیگیری و تحقق شعار سال ضروری است.

وی گفت: ترویج فرهنگ اسلامی تنها کار مسئولین نیست بلکه همه آحاد مردم باید در صحنه حضور یابند و تمامی لایه های اجتماعی درگیر مسائل باشند و مشارکت های مردم فعال شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما