تازه های سایت

کد مطلب: 23046
18. فروردين 1394 - 9:12
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند گفت: ۲۰ سایت پرورش و تولید ماهی در نهاوند علیه بیماری whs ضد عفونی و سمپاشی شدند.
ضد عفونی ۲۰ سایت پرورش ماهی در نهاوند

 به گزارش سایت گرو، حیدر سلگی در گفت گو با خبرنگاران گفت: 20 سایت پرورش ماهی در شهرستان نهاوند در مساحتی بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع که سال گذشته  به بیماری (وی اچ اس) آلوده شده بود علیه این بیماری ضدعفونی و سمپاشی شدند.

وی اظهار کرد: بعد از انجام عملیات کنترلی و ضدعفونی این سایت های پرورش ماهی برای فعالیت مجدد هیچ مشکلی ندارند  و می توانندنسبت به ادامه فعالیت خود اقدام کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند با بیان اینکه در اجرای طرح سراسری واکسیناسیون بروسلوز(تب مالت) ۱۳۰ هزار رأس گوسفند و ۱۰ هزار رأس گاو در سال گذشته در نهاوند واکسینه شدند، افزود: همچنین با اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی ۱۳۵ هزار رأس گوسفند و ۲۸ هزار رأس گاو در سه مرحله علیه این بیماری واکسیناسیون شدند.

وی گفت: اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند برای جلوگیری از بیماری دام های سنگین و سبک نسبت به سمپاشی و ضد عفونی ۱۲۵ هزار متر مربع جایگاه محل نگهداری دام، ۴۰ هزار رأس بدن گوسفند و بز و ۵۵ هزار رأس گاو اقدام کرده است

سلگی عنوان کرد: در دو مرحله واکسیناسیون دامهای سنگین نهاوند علیه بیماری لمپی اسکین نیز ۱۵ هزار رأس دام سنگین گاوداری های صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی در روستاهای مختلف شهرستان نهاوند واکسینه شدند.

وی اظهار داشت: بازرسان اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند سال گذشته هشت هزار و ۲۰۷  مورد بازرسی از مراکز عرضه مواد خام دامی انجام و در این راستا مقدار چهار هزار و ۵۴ کیلو گرم مواد خام دامی شامل گوشت سفید و قرمز غیرقابل مصرف تشخیص داده و پس از ضبط و صورت جلسه معدوم شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما