تازه های سایت

کد مطلب: 23045
17. فروردين 1394 - 20:55
شهید ابوالقاسم وحید قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در مبارزات علیه رژیم طاغوت حضور پررنگی داشت و با شرکت در تظاهرات ضد طاغوت به پخش اعلامیه های امام راحل می پرداخت.
شهید ابوالقاسم وحید

به گزارش سایت گرو، شهید ابوالقاسم وحید از جمله مردان خدایی بود که مجاهدت های حق طلبانه خود را قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز کرد و در نهایت در سنگرهای هشت سال دفاع مقدس به دیدار معبود شتافت.

همسر شهید ابوالقاسم وحید در گفت و گو با خبرنگار ما به بیان خاطراتی از همسر شهید خود پرداخت و گفت: شهید وحید قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هر روز مسافت شهر فیروزان تا نهاوند را برای شرکت در تظاهرات ضد شاه سپری می کرد و در همه این مراسم ها حضوری فعال داشت.

معصومه احمدی گودینی افزود: شهید وحید از جمله افرادی بود که در جریان مبارزات انقلابی خود در همراهی با تعدادی از مردم توانست پاسگاه شهر فیروزان را در اختیار خود گرفته و رییس پاسگاه را از آنجا بیرون کند.

وی اضافه کرد: عشق و علاقه شهید وحید به امام خمینی (ره) به حدی بود که برای شرکت در آیین استقبال از امام(ره) به هنگام بازگشت به ایران لحظه شماری می کرد و جزو افرادی بود که توانست به همراه جمع دیگری از مردم مجسمه شاه را در شهر نهاوند به پایین کشاند.

                     شهید ابوالقاسم وحید

همسر شهید وحید گفت: همسرم همواره بر دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی تاکید داشت و دیگران را به این امر مهم سفارش می کرد.

همسر شهید ابوالقاسم وحید با ذکر خصوصیت های اخلاقی همسرش می گوید: مردم داری، وفاداری، توجه و رسیدگی به احوال اقوام و دوستان، تقوا و خویشتنداری از دیگر ویژگی های اخلاقی این شهید بزرگوار است.

وی ادامه داد: شهید وحید از برگزاری آیین عید نوروز و برپایی سفره هفت سین در دوران انقلاب به شدت خودداری می کرد و معتقد بود که این روزها به دلیل حمله نظامیان شاه به مردم بی دفاع ،تعداد زیادی از مردم در مبارزات انقلابی به شهادت رسیدند و در این موقعیت نباید به شادی پرداخت.

در بخشی از وصیت نامه شهید ابوالقاسم وحید آمده است: اکنون تمامی کفر جهانی در مقابل اسلام قیام کرده و شیطان بزرگ ، همه کشورها را علیه این انقلاب بسیج کرده و این هم بر هیچ کس پوشیده نیست الان در آستانه ششمین سالگرد انقلاب و سه سال و نیم از جنگ می گذرد و دوست و دشمن ایران اسلامی شناخته شده است و اینجا ما هم وظیفه مان روز به روز سنگین می شود و اگر در این وظیفه کوتاهی و یا سستی به خودمان راه دهیم بلایی به سرمان خواهد آمد که چند برابر از رژیم گذشته بدتر است پس باید همت کنیم و جبهه و جنگ را هر چه بیشتر از گذشته تقویت کنیم و این را از زبان این حقیر بشنوید که اگر اسلام در این جنگ پیروز شود که انشاءالله خواهد شد دنیا حساب دیگری برای ما باز خواهد کرد.

این شهید بزرگوار در بخش دیگری از وصیت نامه خود خطاب به همسرش آورده است:در نبودن من، تو برای فرزندانم هم پدری و هم مادر و این را می دانم که نبودن من برای شما سخت و رنج آور است ولی باید برای اسلام تحمل کنید و از حضرت زینب (س) قهرمان زنان سرمشق بگیری و بچه ها را به طور احسن تربیت کنی که هر کدام آنان خدمتگزار خوبی برای اسلام و نظام باشند.

شهید ابوالقاسم وحید در 20 خرداد ماه سال 1333 در روستای گودین شهرستان کنگاور استان کرمانشاه متولد شد و در کودکی به همراه خانواده به شهر فیروزان شهرستان نهاوند واقع در استان همدان مهاجرت کرد.

وی پس از سال ها مجاهدت در راه دفاع از میهن در 27 بهمن ماه سال 62 در جبهه های حق علیه باطل شهد شهادت را نوشید و به مقام رفیع شهادت نایل شد.

از این شهید بزرگوار چهار فرزند به یادگار مانده است.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

روحت شاد پدربزرگ عزیزم ک افتخار دیدن روی ماهتو نداشتم

دیدگاه شما