تازه های سایت

کد مطلب: 23030
11. فروردين 1394 - 21:47
رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان گفت: در روز طبیعت بارشی در سطح استان پیش‌بینی نمی‌شود.
روز طبیعت بدون بارندگی/ دمای نهاوند در 24 ساعت گذشته؛ 21 درجه بالای صفر

به گزارش سایت گرو، نادر پیرتاج اظهار کرد: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری، در بعضی از ساعات با افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بر این اساس تا پایان هفته جاری شاهد بارندگی در سطح استان نخواهیم بود و مردم می‌توانند بهره کافی را از روز طبیعت در استان ببرند.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی همدان با بیان اینکه دمای هوای همدان در شب گذشته به چهار درجه بالای صفر رسید، تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته رزن با دو درجه سانتیگراد بالای صفر خنکترین نقطه استان و نهاوند با 21 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقطه استان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در 48 ساعت گذشته 13 میلی‌متر بارندگی در همدان گزارش شده، ادامه داد: نهاوند با 26 میلی‌متر بارندگی شاهد بیشترین میزان بارندگی است.

پیرتاج تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین آمار ثبت شده درباره بارش باران مربوط به نهاوند با 294 میلی‌متر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش و نسبت به بلندمدت پنج درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: بارندگی در سال زراعی جاری در همان 48 درصد کاهش نسبت به سال گذشته و 31 درصد کاهش نسبت به بلندمدت را نشان می‌دهد.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی همدان با بیان اینکه میزان بارندگی در سال زراعی جاری در همدان تاکنون به 148 میلی‌متر رسیده، خاطرنشان کرد: کمترین میزان بارش در استان در شهرستان فامنین با 138 میلی‌متر بارش ثبت شده است.

وی در پایان سخنان گفت: این میزان بارندگی نسبت به سال قبل  39 درصد کاهش و نسبت به بلندمدت 15 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما