تازه های سایت

کد مطلب: 23023
8. فروردين 1394 - 19:50
مدیر اداره میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند خبر داد:
بازدید 40 هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری نهاوند
مدیر اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: به طور میانگین تاکنون ۴۰هزار گردشگر و میهمان نوروزی از طبیعت، موزه‌ها و سراب‌های زیبای نهاوند بازدید کردند.
بازدید 40 هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری نهاوند

محسن جانجان در گفت‌وگو با خبرنگار سایت گرو، اظهار داشت: روزانه به طور متوسط 5هزار نفر از سه موزه مردم شناسی، تاریخ و فرهنگ و شهدا و سراب‌های گیان، گاماسیاب، فارسبان، ملوسان و کنگاور کهنه بازدید کردند.

 وی گفت: تاکنون بیشترین بازدیدکنندگان از موزه مردم شناسی و تاریخ و فرهنگ نهاوند و سراب‌های گیان و گاماسیاب با بیش از 4هزار بازدید کننده بوده که هرچه به پایان تعطیلات نزدیک می‌شویم به میزان بازدیدکنندگان نیز افزوده می شود.

جانجان افزود: تمامی مکان‌های گردشگری آمادگی پذیرایی از مسافران نوروزی رادارند به‌طوری‌که برای رفاه حال آنها چندین نمایشگاه مختلف در نقاط مهم شهر برپاشده و به ارائه خدمات درزمینهٔ صنایع‌دستی، سوغات محلی و فروش لبنیات محلی می‌کنند.

 مدیر اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند تصریح کرد: به‌منظور بهتر و جذاب کردن موزه‌های نهاوند، امسال 23 قلم اشیا تاریخی جدید به موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند افزوده شد که می‌تواند در جذب گردشگران و مسافران نوروزی تأثیر زیادی داشته باشد.

مدیر میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند اظهار داشت: امسال برای اولین بار در غرب کشور مسافران و گردشگران نوروزی می‌توانند با استفاده از اسب به سیر و سیاحت در طبیعت بکر نهاوند به پردازند و از مناظر طبیعی و سراب‌های خروشان آن دیدن کنند.

جانجان افزود: شهرستان نهاوند بعد از سال‌ها چهره‌ای بسیار متفاوت گرفته است به‌طوری‌که تمامی ورودی‌های شهر با نصب نوشته‌های زیبایی از طبیعت نهاوند و خیرمقدم آماده پذیرایی از هزاران گردشگر و مسافر نوروزی شده است.

وی بیان کرد: مسافران نوروزی می‌توانند در کنار طبیعت زیبای نهاوند و زندگی شهری از سواری درشکه با اسب لذت به برند و از نمایشگاه‌های سوغات محل و صنایع‌دستی باقیمت مناسب خرید کنند.

جانجان گفت: امسال در چند نقطه از شهرستان نهاوند سفره‌های هفت‌سین بسیار زیبایی برپاشده است همچنین تپه ابوذر که به بام نهاوند معروف است دریاچه و سرویس‌های بهداشتی آن آماده بهره‌برداری شده و صندلی‌هایی برای گردشگران احداث‌شده تا از بام نهاوند لذت ببرند.

وی افزود: علاوه بر این در تمامی موزه‌های شهرستان نمایشگاه عکس پتانسیل‌های گردشگری و تاریخی نهاوند نیز برپاشده و عکس‌های هنرمندان نهاوندی به همراه صنایع‌دستی و سوغات‌های نهاوند در معرض دید عموم قرارگرفته است.

جانجان گفت: مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و تماشایی شهرستان نهاوند شامل سراب‌های گاماسیاب، گیان، ملوسان، فارستان، کنگاور کهنه و حمام حاج‌آقا تراب، مسجد قدیمی نهاوند معروف به امام حسن (ع)، تپه گیان و آستان شاهزاده محمد است که سالانه هزار نفر از آن‌ها دیدن می‌کنند.

مدیر میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند اظهار داشت: در کنار جاذبه‌های طبیعی و محیطی اماکن تاریخی و مذهبی نهاوند از دیگر عناصر جذب گردشگر است که می‌توان به حمام حاج‌آقا تراب، موزه شهدا، مسجد جامع بازار، تپه گیان، قلعه سام گبری در روستای بابا قاسم، بازار سرپوشیده و سنتی و آستان شاهزاده محمد اشاره کرد.

 جانجان بیان کرد: سال گذشته بیش از 50 هزار نفر از موزه‌ها و سراب‌های نهاوند بازدید کردند که امسال پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان فروردین‌ماه بیش از 120 هزار نفر از این مکان‌ها بازدید کنند.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما