تازه های سایت

کد مطلب: 22995
25. اسفند 1393 - 8:58
روزهای آخر هر سال مردم برای خرید شب عید به بازارها و نمایشگاه های بهاره روی می آورند ولی به نظر می رسد مردم نهاوند امسال استقابل کمتری از این بازارها داشته اند.
سردی و کسادی بازار شب عید در نهاوند + تصاویر

به گزارش سایت گرو، نمایشگاه بهاره نهاوند امسال نیز مانند سال های گذشته از نیمه دوم اسفند ماه به مدت 10 روز شروع به کار کرد تا بازاری باشد و مردم مایحتاج ضروری سال نو را از آن تهیه کنند ولی این نمایشگاه رونق سال های گذشته را نداشته و نه کیفیت و کمیت بعضی اجناس مناسب است و نه قیمت آنها و قدرت پایین خرید مردم نیز مزید بر علت شده تا بازار دچار سردی و کساد شود.

یکی از فروشندگان پوشاک به خبرنگار ما می گوید: الان حدودا ظهر است و من تا این لحظه فقط 10 هزار تومان فروش داشته ام و حالا این مبلغ را چگونه خرج کنم نهار بخرم یا برای کرایه غرفه کنار بگذارم !

خانم .م. یکی دیگر از فروشندگان، تبلیغات ضعیف برگزارکنندگان را عامل مهمی در رونق نداشتن بازار عنوان می کند و فروشنده دیگری مشکلات زیاد مردم و پایین آمدن قدرت خرید را بهانه کسادی بازار می داند.

برپایی نمایشگاههای بهاره به عنوان یکی از سیاست های کنترلی و تنظیمی برای عرضه محصولات در بازار به شمار می رود و نقش اصلی را در این سیاست، مردم تعیین و ایفا می کنند بطوری که اگر استقبال و قدرت خرید مردم در این بازار ها بالا باشد می تواند به عنوان یک نیروی محرک برای چرخه تولید عمل کند و همچنین فرصت استفاده از محصولات مختلف داخلی را فراهم سازد.

یکی از فروشندگان مرد به ما می گوید مردم به دنبال جنس ارزان هستند و کیفیت برای آن ها خیلی اهمیت ندارد ولی باز هم مردم  قدرت خرید همین اجناس بی کیفیت را هم ندارند چونکه که پولی در دست ندارند.

یکی از بازدیدکنندگان از نمایشگاه بعد از اینکه متوجه شد که ما خبرنگار هستیم ما را به یکی از مغازه های لباس فروشی برد و گفت: به اجناس و قیمت هایی که این مغازه دارد توجه کنید، این لباسی که این مغازه ارائه میدهد با این قیمت و برای فصل سرد سال کاربرد دارد چه لزومی دارد که در این نمایشگاه عرضه شود.

آقای .س. یکی از فروشندگان دیگر این نمایشگاه گفت: با توجه به اینکه امسال در بازار افزایش قیمت چندانی نداشته ایم و بیشتر قیمت‌ها مربوط به گذشته است ولی اینجا فقط مردم نگاه می کنند و قیمت می‌گیرند و کمتر کسی خرید می کند.

این نمایشگاه‌های بهاره سال‌هاست که به‌عنوان راه‌حل دولتی برای کنترل گرانفروشی‌های بازار و کمک به خانواده‌های با بودجه کمتر برگزار می‌شود ولی در حالی کمتر از 6 روز به پایان سال باقی مانده انتظار می‌رفت نمایشگاه بهاره نهاوند و بازار خرید شب عید رونق خاصی داشته باشد، اما انگار قدرت خرید اقشار متوسط جامعه آنقدر پایین رفته که باعث کسادی بازار شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما