تازه های سایت

کد مطلب: 22984
23. اسفند 1393 - 8:36
فرماندار نهاوند گفت: طرح ملی صیانت از جنگل های زاگرس در قالب عملیات حفاظت، احیا و غنی سازی مراتع شهرستان با مشارکت بهره برداران این بخش با جدیت پیگیری و اجرا شود.
 طرح ملی صیانت از جنگل های زاگرس نهاوند با جدیت پیگیری شود

به گزارش سایت گرو، امامعلی عبدالملکی در همایش بزرگ بهره برداران از عرصه های منابع طبیعی شهرستان نهاوند در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در هفته منابع طبیعی از پنج طرح جنگل کاری و آبخیزداری با اعتباری معادل هفت میلیارد و 570 میلیون ریال در شهرستان نهاوند بهره برداری شد.

وی اظهار کرد: افتتاح طرح آبخیزداری بند ملاتی با 300 متر مکعب ذخیره آب و با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال ، کشت گیاهان دارویی در سطح 50 هکتار با اعتبار 110 میلیون ریال، طرح نگهداری 685 هکتار از اراضی جنگلی با اعتباری معادل دو میلیارد و 400 میلیون، طرح جنگل کاری منطقه سراب فارسبان به وسعت 379 هکتار با اعتباری معادل سه میلیارد و 340 میلیون ریال و ایجاد کمربند حفاظتی روستای عباس آباد به طول پنج کیلومتر با اعتباری معادل 220 میلیون ریال طرح های افتتاح شده نهاوند در هفته منابع طبیعی هستند.

فرماندار نهاوند افزود: در حال حاضر بیشترین میزان اراضی جنگلی استان از نوع دست کاشت و طبیعی با 22 هزارو 436 هکتار در نهاوند وجود دارد که در مناطق سراب گیان، گاماسیاب، فارسبان و سیاهدره گسترده شده اند.

وی بیان داشت: به منظور نگهداری از جنگل های شهرستان و توسعه آنها علاوه بر جنگل های موجود یک هزار و 957 هکتار ذخیره گاه جنگلی در سطح شهرستان وجود دارد که از مهمترین این ذخیره گاه ها سراب گیان است.

عبدالملکی اجرای طرح ملی صیانت از جنگل های زاگرس در شهرستان را از اقدامات حفاظتی برای صیانت از جنگل های موجود عنوان کرد و گفت:با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در منطقه رویشی زاگرس طی سالیان اخیر در قالب طرح ملی صیانت از جنگل های زاگرس ، عملیات حفاظت ، احیا و غنی سازی با مشارکت بهره برداران و شوراهای اسلامی روستاها اجرایی شده است و باید با جدیت پیگیری شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما