تازه های سایت

کد مطلب: 22950
11. اسفند 1393 - 8:41
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از مسدود کردن 59 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان نهاوند از ابتدای سال تاکنون خبر داد.
59 حلقه چاه غیر مجاز در نهاوند مسدود شد

به گزارش سایت گرو، مرتضی عزالدین اظهار کرد: در مجموع حجم آبی که از انسداد این چاه‌ها صرفه جویی شد، 80 میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی بعمل آمده است.

وی افزود: عمق امتداد این چاه‌های 28 کیلومتر است هم‌چنین 153 حلقه چاه در 6 ماه نخست سال مسدود شده که آب صرفه‌جویی شده حاصل از انسداد آنها 13 میلیون و 500 هزار مترمکعب بوده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان تصریح کرد: در نیمه‌ی دوم سال با توجه به مهلت مقرر به کشاورزان برای جمع‌آوری محصولات خود 482 حلقه چاه تاکنون جمع‌آوری شده است که این روند هم‌چنان ادامه دارد همچنین حجم آب صرفه‌جویی شده حاصل انسداد چاه‌ها در نیمه‌ی دوم سال 66 میلیون مترمکعب بوده است.

عزالدین با بیان این‌که از مجموع چاه‌های غیرمجاز جمع‌آوری شده 106 حلقه مربوط به شهرستان همدان بوده است، خاطرنشان کرد: 35 حلقه چاه در بهار، 135 حلقه چاه در رزن، 94 حلقه چاه در کبودرآهنگ، 27 حلقه‌ چاه در فامنین، 33 حلقه چاه در اسدآباد، 59 حلقه چاه در نهاوند، 88 حلقه چاه در تویسرکان و 58 حلقه چاه در ملایر مسدود شده است.

وی گفت: در گذشته برای انسداد چاه‌های غیر مجاز اعتبار لازم وجود نداشت اما با توجه به کاهش چشمگیر بارندگی‌ها سرعت مسدود کردن چاه‌ها افزایش یافته و این روند نیز در سال آینده ادامه ندارد

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان افزود: اولویت مسدود کردن چاه‌ها ابتدا با چاه‌هایی است که حجم آب مصرفی آنها زیاد است.

عزالدین با هشدار به کشاورزان گفت: کشاورزانی که چاه‌های آنها غیرمجاز بوده باید از هرگونه کشت محصول خودداری کنند، چون هیچ‌گونه مهلتی به آنها داده نمی‌شود و خودشان متضرر می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 1002 حلقه چاه مجاز مجهر به کنتور هوشمند شده و میزان آب و برق مصرفی هر چاه را کنترل می‌کند و به محض این‌که کشاورز آب بیشتر مصرف کند آب به‌صورت خودبخود قطع می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان تصریح کرد: بیش از 60 درصد هزینه نصب کنتور هوشمند را دولت و کمتر از 40 درصد را مالک متقبل می‌شود.

دیدگاه شما