تازه های سایت

کد مطلب: 22945
10. اسفند 1393 - 2:15
سفیر ایران در روسیه گفت: در سال 2014 اسناد مهمی در زمینه های سیاسی، اقتصادی و تجاری بین ایران و روسیه امضا شد که قبلا سابقه نداشته است.
 تفاهم بزرگ اقتصادی 70 میلیارد دلاری بین ایران و روسیه/ امضا اسناد ساخت نیروگاه بوشهر 2 و 3 / سال 2014 سال تاریخی در روابط ایران و روسیه

به گزارش سایت گرو، مهدی سنایی در کمیته برنامه ریزی شهرستان نهاوند که در فرمانداری این شهر برگزار شد گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه رویداد های منطقه و آتش افروزی و ناامنی های ایجاد شده در اطراف ایران که از جانب بیگانگان انجام می گیرد در شرایط بسیار حساسی قرار دارد.

وی اظهار کرد: امنیت و ثبات کشور ما با توجه به وضع منطقه و دیگر کشورها جای شکرگذاری دارد که این امنیت در نتیجه تدابیر مقام معظم رهبری است.

سفیر ایران در روسیه افزود: اینکه ما شعار بدهیم و دشمن تراشی کنیم و یا اینکه بگویم از همه دنیا بدون در نظر گرفتن آرمانها و ارزشها تبعیت می کنیم کار ساده ای است اما بایدکارها و اقداماتی که به کشور آسیب و صدمه می زند را کم کرد که سیاست خارجی دولت نیز بر همین اساس در حال انجام است.

وی گفت: کشوری مانند ما که می خواهد روی پای خود بیاستد و ارزش های انقلابی و دینی و استقلال در سیاست خارجی را حفظ کند و درعین حال خردمندانه با دنیا هم تعامل کند و سعی در کاهش آسیب ها به کشور داشته باشد و این سیاست خارجی سنجیده ای است که دولت اتخاذ کرده و مورد تایید مقام معظم رهبری نیز هست.

سنایی اظهار کرد: در سال 2014 میلادی تحول بزرگی در رابطه جمهوری اسلامی ایران با کشور روسیه شکل گرفته و تنوع و گستردگی روابط ایران با روسیه مورد توجه مقامات هر دو طرف است.

وی گفت: من بر حسب وظیفه عهده دار سفارت ایران در روسیه شدم و در طول این یک سال و چند ماه به خوبی از رسانه ها مشاهده کردید که تحولات اساسی در روابط ایران و روسیه در زمینه های سیاسی، اقتصادی و تجاری ایجاد شده و دربین سفارت خانه های ایران متنوع ترین روابط را داریم.

سفیر ایران در روسیه با بیان اینکه در مسائل گوناگون با مقامات روسیه نشست و رایزنی داشته، بیان کرد: در مباحث گوناگون مانند گفت و گوهای 5 + 1 و در بحث سوریه مشورت هفتگی داریم چون کشور روسیه در گروه 5+1 سهم قابل توجهی دارد و در بحث سوریه، عراق، بحرین و یمن نیز اثر گذار می باشد.

وی عنوان کرد: سال گذشته میلادی یک سال تاریخی برای روابط ایران و روسیه بود که اسناد مهمی در بخش کشاورزی و سیاسی و اقتصادی امضا شده و ما امیدواریم با اجرای این اسناد و مجوزهای داده شده رونق خوبی در زمینه تولید و صادرات کشور داشته باشیم.

سنایی گفت: یک یادداشت تفاهم بزرگ اقتصادی بین ایران و روسیه امضا شده است که 70 میلیارد دلار حجم این تفاهم نامه است و اراده دو کشور جدی است که مفاد این توافق اجرا شود.

وی افزود: طبق توافقاتی که انجام شده برای اولین بار ماهی و مواد لبنی ایران به روسیه صادر خواهد شود و در حال حاضر نیز یک هیئت روسی در حال ارزیابی برای صادرات تخم مرغ به روسیه هستند که این صادارات به رونق و اشتغال باز کار می انجامد و باعث تحولات گسترده ای در اقتصاد شده و منابع گسترده ای را برای ملت ایران فراهم می کند.

سفیر ایران در روسیه بیان کرد: تفاهم نامه ساخت نیروگاه بوشهر 2 و 3 نیز بین ایران و روسیه امضا شده و امیدواریم که کار اجرایی این نیروگاه ها نیز به زودی آغاز شود.

وی افزود: اسناد مهمی نیز در بخش کاهش تعرفه ها به امضا رسیده که این مسئله از سمت روسیه به ایران کامل حل شده است و در صدد کاهش تعرفه ها از سمت ایران به روسیه هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما