تازه های سایت

کد مطلب: 22928
5. اسفند 1393 - 1:34
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: 20 میلیارد ریال به طرح تجهیز بیمارستان جدید نهاوند تخصیص‌یافته است.
تخصیص اعتبار 20 میلیارد ریالی برای تجهیز بیمارستان جدید نهاوند

به گزارش سایت گرو، حبیب‌الله موسوی بهار در مراسم جشن روز پرستار در جمع  پرستاران شهرستان نهاوند اظهار داشت: از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی 20 میلیارد ریال به طرح تجهیز بیمارستان جدید نهاوند تخصیص‌یافته است که پس از تکمیل شدن آن در سال آینده این اعتبار که به‌صورت امانت در اختیار این دانشگاه است برای تجهیز به نهاوند داده می‌شود.

وی اظهار کرد: از آغاز طرح تحول نظام سلامت در شهرستان نهاوند تاکنون نزدیک به 20 هزار نفر ویزیت و یارانه سلامت را در بخش‌های مختلف درمان در قالب هزینه‌های دارو عمل جراحی و ویزیت دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: بیمارستان علیمرادیان نهاوند پس از شهرستان بهار با 196 زایمان بدون درد بهترین عملکرد را در سطح استان همدان داشته است که این حاصل تلاش تمامی پزشکان و کادر درمانی است.

وی گفت: شهرستان نهاوند در ایام نوروز با 3 پایگاه امداد شهری و یک پایگاه جاده‌ای در بخش فوریت‌های پزشکی و دو بیمارستان آماده خدمات‌رسانی به مردم هست.

موسوی بهار عنوان کرد: در طرح تحول نظام سلامت جمعیت شهری استان 6 درصد هزینه‌ها و روستائیان و عشایر 3 درصد را پرداخت می‌کنند که در مقایسه با سال‌های قبل از آن قابل‌مقایسه و باور نیست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان نهاوند ازنظر پزشک متخصص و امکانات بیمارستانی کمبودی ندارد و به‌زودی امکانات جدیدی به آن افزوده می‌شود و ما پیگیر چند رادیولوژیست زن برای استان و شهرستان نهاوند هستیم تا مشکلات را برطرف کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت، سهم پرداختی بیماران به زیر 10 درصد کاهش‌یافته و تاکنون به‌طور متوسط به هر بیمار در سطح استان 150 تا 200 هزار تومان یارانه درمان تعلق‌گرفته است.

وی همدان را یکی از استان‌های غنی کشور در بحث نیروی انسانی در همه حوزه‌ها به‌خصوص علوم پزشکی دانست و گفت: دولت توانست با اجرای هدفمند طرح تحول نظام سلامت در حوزه درمان و بهداشت، پزشکی را به جایگاه شایسته‌ای برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم برساند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما