تازه های سایت

کد مطلب: 22920
3. اسفند 1393 - 11:39
مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون 17 پزشک متخصص تمام وقت به مجموعه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند اضافه شده است.
اضافه شدن 17 پزشک متخصص به مجموعه بهداشت و درمان نهاوند

جلال الدین امیری در گفت و گو با خبرنگار سایت گرو، گفت: موفقیتهای خوبی در جذب متخصصان صورت گرفته به طوری که در سال جاری با کمک مسئولان و همکاران شبکه بهداشت و درمان 17 متخصص که به صورت تمام وقت در دسترس هستند به مجموع پزشکان شهرستان افزوده شده است.

وی اظهار کرد: با وجود این وضع دو کمبود عمده در این زمینه وجود دارد که یکی نبود متخصص اورولوژی است و دیگری رادیولوژیست زن، که لازم است با توجه به نیاز شهرستان در این زمینه حمایتهای لازم به عمل آید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: اجرای طرح تحول سلامت موجب افزايش سطح و بهبود كيفيت خدمات بهداشتي درمانی در شهرستان نهاوند و موجب رضايتمندی بيماران و رضايت همراهان بيمار گرديده است .

 وی افزود: خوشبختانه تا كنون گزارشی از دريافت زير ميزی پزشكان دريافت نشده و اين نشان از اجرای مطلوب و صحيح طرح دارد .

امیری عنوان کرد: در حال حاضر درمانگاه هاي تخصصی عليمراديان و شهيد حيدری با حضور مستمر پزشكان متخصص در دو نوبت صبح و عصر به ارائه خدمات درمانی به بيماران می پردازند .

وی گفت: با توجه به فراهم آوردن زمینه های لازم برای حضور پزشکان متخصص در شهرستان و راه اندازی درمانگاه تخصصی بیمارستان علیمرادیان از ابتدای سال جاری تا کنون 560 مورد ویزیت جراحی عمومی، 522 مورد اطفال، یک هزار مورد داخلی و 685 مورد ارتوپدی صورت گرفته است .

وی به اجرای طرح هتلینگ بیمارستان ها تحول در نظام سلامت اشاره کرد و گفت: در اجرای طرح تحول در نظام سلامت ، ارتقاء هتلینگ بیمارستانهای نهاوند از جمله اقدامات مثبتی بوده که در سال جاری صورت گرفته و براساس آن یک میلیارد و 100 میلیون ریال در بیمارستان شهید حیدری هزینه شده و شش میلیارد ریال نیز اعتبار برای بیمارستان علیمرادیان جذب شده است که در مرحله سوم نیز اعتبار قابل توجهی در اختیار شهرستان قرار خواهد گرفت.

امیری افزود: با توجه به جمعیت فعلی نهاوند و همچنین رجوع بیماران شهرهای اطراف به بیمارستان این شهر، در حال حاضر میزان سرانه تخت در این منطقه از میانگین کشور و استانی پائین تر می باشد.

وی گفت: در حال حاضر میانگین سرانه تخت در کشور یک و چهار دهم درصد و در استان یک و سی و چهار صدم درصد می باشد در حالیکه در نهاوند میانگین سرانه تخت هفت دهم درصد می باشد که حدود نصف کشور می باشد و این مساله باعث می شود که بیش از ظرفیت موجود آن استفاده شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند عنوان کرد: تعداد تخت مصوب در بیمارستان علیمرادیان این شهرستان 128 و در بیمارستان شهید حیدری 32 تخت می باشد در حالیکه فقط در بیمارستان علیمرادیان متوسط تخت فعال 191 است که این وضعیت نشان دهنده استفاده بیشتر از ظرفیت موجود بیمارستان می باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه تعدادی از مردم شهرهای اطراف نیز جهت درمان به نهاوند رجوع می کنند لازم است 260 تخت مصوب در این شهرستان وجود داشته باشد تا بتوان خدمات لازم را به بیماران ارائه نمود.

امیری با مقایسه وضعیت درمان 11 ماهه سال گذشته با نمونه مشابه سال جاری از روند رو به رشد حوزه درمان به ویژه در بخش تخصصی اشاره نمود و گفت: ضریب اشغال تخت در دیماه سال جاری 11/80  درصد بوده در حالیکه در دیماه سال گذشته 69 درصد بوده است.

وی در پایان با بیان اینکه در حوزه اطلاع رسانی لازم است به نقاط قوت نیز توجه شود افزود: متاسفانه گاهی انتشار برخی اخبار غیر واقعی باعث می شود که جذب اعتبارات کاهش یابد لذا لازم است هنگام اطلاع رسانی نکات به طور صحیح بیان شده و علاوه بر انتقادات به نقاط قوت نیز اشاره گردد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما