تازه های سایت

کد مطلب: 22901
28. بهمن 1393 - 11:58
مدیرعامل هلال احمر همدان گفت: مانور لحظه صفر در شهر زلزله‌خیز نهاوند با هدف افزایش میزان سرعت عمل و آمادگی جسمانی نیروهای عملیاتی هلال احمر خبر داد.
مانور لحظه صفر هلال احمر در نهاوند برگزار شد

به گزارش سایت گرو، بهروز کارخانه‌ای اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان همدان به منظور پایش دقیق میزان سرعت عمل و آمادگی جسمانی نیروهای عملیاتی و نیز تست تجهیزات امدادی، این مانور در لحظه صفر و بدون هیچ‌گونه اطلاع قبلی، رأس ساعت 28 دقیقه بامداد دیروز در شهرستان نهاوند کلید خورد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این مانور با شرکت تیم‌های عملیاتی از شعب نه‌گانه جمعیت هلال‌احمر استان همدان همراه بود، اظهار کرد: با توجه به اهمیت سرعت عمل و لزوم کامل بودن تجهیزات امدادی برای موفقیت‌آمیز بودن عملیات‌های امداد‌ و‌ نجات، در بدو ورود هر تیم به منطقه فرضی حادثه، زمان ورود و تجهیزات همراه آن‌ها توسط کارشناسان امداد ثبت و بررسی شد.

مدیرعامل هلال احمر همدان افزود: در این مانور، شرکت در کارگاه آموزشی مدیریت بحران و چگونگی طراحی نقشه خطر مناطق با عناوین «بی‌خطر»، «کم‌خطر»، «خطر متوسط» و «پرخطر» از دیگر برنامه‌هایی بود که در دستور کار رؤسا و مسئولان واحد‌های امداد شعب قرار گرفت.

کارخانه‌ای از تقسیم شهر زلزله‌خیز نهاوند به چند منطقه خبر داد و با بیان اینکه در زمان وقوع حادثه زمین‌لرزه فرضی، هر شهرستان امدادرسانی به یکی از این مناطق را برعهده خواهد داشت، افزود: در ادامه برنامه‌های مانور امروز، تیم عملیاتی هر شعبه، با حضور در منطقه تحت پوشش امدادی خود، نقشه خطر آن منطقه را ترسیم کرد.

وی در خاتمه با ابراز خرسندی از نحوه برگزاری مانور، با بیان اینکه با وجود اعلام ناگهانی و شبانه لحظه صفر مانور، میزان آمادگی قابل قبولی را از نیروهای عملیاتی شاهد بودیم، از عملکرد معاونت امداد‌ و‌ نجات و نجاتگران تقدیر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما