تازه های سایت

کد مطلب: 22898
28. بهمن 1393 - 1:37
خانه بهداشت روستای چغاصراحی نهاوند همزمان با افتتاح 1000 خانه بهداشت روستایی در سراسر کشور به بهره برداری رسید.
خانه بهداشت روستای چغاصراحی نهاوند افتتاح شد

به گزارش سایت گرو، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در این مراسم گفت: با بازسازی 19 خانه بهداشت و احداث 9 خانه بهداشت جدید در کل 28 خانه بهداشت در استان با اعتبارات میانگین هر خانه بهداشت 80 میلیون تومان آماده و با تجهیزات لازم امسال راه‎اندازی شد.

حسین عرفانی افزود: خانه بهداشت روستای چغاصراحی جزو خانه‎های بهداشت بازسازی شده است که به دلیل فرسوده بودن ساختمان قبلی و عدم امکان ارائه خدمات، انجام شد.

وی ادامه داد: با احداث و راه‎اندازی 9 خانه بهداشت جدید در استان که در دهه فجر امسال، تجهیز و راه‎اندازی شدند، کل خانه‎های بهداشت مورد نیاز در استان همدان به طور صد در صد فعال شدند که تعداد آنها 575 باب است و در آنها توسط بهورزان معمولاً بومی خدمات بهداشتی درمانی به طور رایگان ارائه می‎شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: در حال حاضر در سطح استان همدان 575 خانه بهداشت 11 پایگاه بهداشت روستایی و 85 مرکز بهداشتی درمانی روستایی 17 مرکز بهداشتی شهری، 37 مرکز بهداشتی شهری و روستایی، تعداد 15 مرکز بهداشتی شبانه‌روزی و 30 پایگاه بهداشتی شهری نیز در استان همدان فعال و به مردم ارائه خدمات رایگان می‌کنند.

وی اظهار داشت: اولویت ما برای ساخت خانه و مراکز بهداشتی درمانی استان همدان مکان‌های فرسود است زیرا تعدادی از آنها قدمتی بیش از 50 سال دارند و بر این اساس نوسازی و تجهیز این مراکز و ساختمان‌های آنها که حدود 70 مرکز فرسوده است در دستور کار قرارگرفته که بیش از 120 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

 امیری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند نیز با تشریح مراحل ساخت این خانه بهداشت، گفت: این خانه بهداشت با 90 میلیون تومان اعتبار در مساحت 120 مترمربع احداث و راه‎اندازی شد که با 11 کیلومتر فاصله، زیر پوشش مرکز بهداشتی درمانی روستایی کنگاور کهنه است و با چهار روستای قمر قیلاب، احمدآباد، زرین‎باغ و داریاب به مجموع جمعیت 817 نفر با دو بهورز بومی، خدمات بهداشتی درمانی ارائه می‌کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما