تازه های سایت

کد مطلب: 22888
25. بهمن 1393 - 23:01
مجمع عالي بسيج مستضعفين بعنوان عاليترين مرجع تبيين مواضع بسيج، ضمن تحليل شرايط روز انقلاب اسلامي، مواضع بسيج را در خصوص راه حل مشكلات اقتصادي و اجتماعي كشور و راه هاي پيشرفت علمي، فرهنگي و روابط داخلي و بين المللي تبيين و منتشر كرد.
اولين بيانيه سالانه مجمع عالي بسيج مستضعفين:

به گزارش سایت گرو، اولين بيانيه سالانه مجمع عالي بسيج مستضعفين در سي و ششمين بهار آزادي منتشر شد. مجمع عالي بسيج مستضعفين بعنوان عاليترين مرجع تبيين مواضع بسيج ضمن تحليل شرايط روز انقلاب اسلامي، مواضع بسيج را در خصوص راه حل مشكلات اقتصادي و اجتماعي كشور و راه هاي پيشرفت علمي، فرهنگي و روابط داخلي و بين المللي تبيين و منتشر كرد.

متن كامل بيانيه سالانه مجمع بسيج مستضعفين به شرح زير است:

اولين بيانيه سالانه مجمع عالي بسيج مستضعفين
در سي و ششمين بهار آزادي

بسم الله الرحمن الرحيم

أَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ تُؤْتِي أُكُلَهَا كُلَّ حِينٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا وَيَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ.

* سرآغاز:

حمد و سپاس خدا را كه در استمرار حركت انبياء و رسالت پيامبر عظيم الشأن اسلام صلي الله عليه و آله و ائمه اطهار عليهم السلام نهضت تاريخي سلاله پاكشان امام خميني (ره) را با مقاومت جانانه مردم فداكار و ولايتمدار ايران به پيروزي رساند.
شكر مخصوص اوست كه پاداش پيروي محض ايرانيان از ولايت فقيه و ايستادگي، شهادت طلبي، جانبازي و ايثارگري اين ملت در دفاع از ارزش هاي الهي را نعمت بي بديل رهبري امام خامنه اي عزيز و پيروزي هاي روزافزون قرار داد، رهبري كه بدون ذره اي عقب نشيني از مباني، نهضت را از پيچ هاي خطرناك، فتنه هاي پيچيده و بحران هاي بزرگ  با صلابت و عزت و اقتدار عبور داده و امت اسلامي را در مسير تعالي پيش برده است؛ به گونه اي كه به دنبال پيروزي هاي درخشان در جهان اسلام، امروز همزمان با برگزاري عزتمندانه ي سي و ششمين سالگرد پيروزي معجزه آساي انقلاب اسلامي شاهد پيروزي انقلاب يمن هستيم و نامه روشنگر امام خامنه اي به جوانان اروپا و آمريكاي شمالي افق هاي جديدي را به روي انقلاب جهاني اسلام گشوده است.
در پرتو هدايت هاي حكيمانه ي ولايت فقيه و ايستادگي هوشمندانه مردم، توطئه هاي ظالمانه استكبار يكي پس از ديگري در هم شكسته و استمرار اين راه عزتمند، ميراث شكوهمندي را نصيب ملت ما بلكه جامعه بشري كرده است كه حفظ و تعالي آن تكليف گران سنگي بر دوش همه ي ماست. ضمن تبريك سالروز پيروزي عظيم ملت مسلمان ايران بر كفر و شرك و قدرداني از مردم غيرتمند و هشيار ايران اسلامي كه امسال با حضور شورانگيز و معنادار خود حماسه ي 22 بهمن 57 را تكرار كردند و با گراميداشت ياد امام راحل (ره) و شهيدان با مروري بر اين ميراث بي نظير، عزم خود را براي تحقق آن تكاليف، راسخ تر و ميثاق مان را استوارتر مي كنيم.

* وضعيت انقلاب اسلامي:

واقعيت غير قابل انكار اين است كه انقلاب اسلامي منشأ تحولاتي شگرف در جهان گرديده و نتايج درخشاني را براي امت اسلام بويژه ايران اسلامي به دنبال داشته است هر چند اين دستاوردهاي خيره كننده قابل شمارش نيست امّا بازگو كردن نمونه هايي از آنها مي تواند از عمق و وسعت اين ميراث بي بديل نشانه هايي بدست دهد:
ـ گسستن تمامي زنجيرهاي استعمار و استبداد و دستيابي به استقلال، آزادي، نظام اسلامي، حق تعيين سرنوشت و انتخاب آزاد مردم.
ـ ارائه ي الگويي عزتمند از مردم سالاري ديني و مشاركت بي نظير مردم در اداره ي كشور با وحدت و يكپارچگي و زندگي مسالمت آميز همه ي مذاهب و اديان توحيدي در كنار يكديگر.
ـ امنيت بي نظير و منحصر بفرد در قلب منطقه جنگ زده و سراسر آشوب با توان امنيتي كاملاً بومي متكي به مردم و غلبه بر انواع كودتا ها، توطئه ها و جاسوسي ها و شرارت هاي هدايت شده از سوي قدرت هاي شيطاني.
ـ پيشرفت هاي شگرف علمي و فني و تبديل شدن كشوري كه شديداً نيازمند به خارج در درمان و غذا و محصولات صنعتي بود و در قعر جدول سطح علمي جهان قرار داشت به كشوري در خط مقدم كشورهاي در حال پيشرفت و در بالاي جدول پيشرفت علم و فناوري.
ـ دفع قدرتمندانه دامنه دارترين تجاوز نظامي حمايت شده از سوي همه ي ابرقدرت هاي جهان در دفاع مقدس بي نظير در تمام تاريخ و مبدل شدن به قدرت اول دفاعي منطقه و سازماندهي يكي از مقتدرترين نيروهاي مسلح جهان با قابليت بازدارندگي در مقابل ابرقدرت ها، متكي به تسليحات بومي به جاي ارتش بي اختيار تحت مديريت پنجاه هزار نظامي متجاوز بيگانه.
ـ تبديل شدن ايران اسلامي بعنوان الگوي مقاومت و پيشرفت توأمان و تكيه گاه و اميد مستضعفان با نفوذ بي سابقه در قلوب آزادي خواهان و مسلمانان جهان.
ـ قدرت منطقه اي با ايفاي نقش اول در تعيين سياست هاي منطقه و نفوذ تأثيرگذار در روابط بين المللي.
ـ ارتقاء خيره كننده سطح بهداشت، رفاه، تحصيل، مسكن و تمامي زيرساخت هاي زندگي.
ـ حفظ و ارتقاء فرهنگ انقلابي و اسلامي علي رغم بي سابقه ترين تهاجم فرهنگي.

* وضعيت بين المللي:

واقعيت غير قابل انكار ديگر اين است كه:
ـ الهام بخشي و حمايت انقلاب اسلامي از شكل گيري نهضت هاي پايدار اسلامي و مردمي در مقابل استكبار شرق و غرب، شكست سنگين امپراطوري شرق در افغانستان و شكست هاي بي سابقه امپراطوري غرب در فلسطين، لبنان، سوريه، عراق، افغانستان و يمن را به دنبال داشته است.
ـ امواج بيداري، مستكبران را در تنگنا قرار داده و استفاده از سلاح زور عليه ملت هاي بپاخواسته، به بن بست رسيده است و نيروهاي مسلح متجاوز استكبار چاره اي جز عقب نشيني ندارند.
ـ غاصبان سرزمين فلسطين در محاصره ي بيداري اسلامي قرار گرفته اند و در برابر قدرت نيروهاي مقاومت اسلامي ديگر توان عكس العمل موثر ندارند.
ـ زورگويان بين المللي از يكسو غرق در بحران هاي حادّ اقتصادي، امنيتي، اجتماعي و اخلاقي گرديده اند و از سوي ديگر تمسك بسيار گسترده به شكنجه، جاسوسي، حمايت مستقيم و آشكار از ديكتاتورها و رژيم هاي استبدادي و حمايت از تروريسم و افشاي جزئيات اين سياه كاري ها روز به روز آنها را ضعيف تر و رسواتر كرده است.
اين موفقيت هاي عظيم كه روز به روز بر آن افزون مي شود دليلي كافي بر درستي راهي است كه در اين  36  سال پيموده ايم و عقلانيت اقتضا مي كند همين راه پيروزمندانه وعزت بخش را با كاستن از ضعف ها و اصلاح و به روز رساني مستمر با قوت ادامه دهيم.
امروز تمام مكاتب و ايسم هاي ساخته و پرداخته ي دنياي استكبار به بن بست رسيده و به تنگ آمدن از ظلم و جنايت مستكبران، جامعه بشري را به چاره جويي و گزينش راه جايگزين براي ادامه حيات امن و سعادت بخش وا داشته است. در اين پيچ تاريخي، ملت ها به دنبال الگويي جديد براي اداره جامعه خود هستند و فرموده امام راحل (ره) كه «امروز جهان تشنه اسلام ناب محمدي صلي الله عليه و آله است» بيش از هر زمان رخ مي نمايد.
برخورد منفعلانه و اهانت هاي مكرر جهانخواران به ساحت قدسي پيامبراعظم (ص) و قرآن كريم از يك سو و به راه انداختن جريانات جعلي تشيع لندني و تسنن آمريكايي تكفيري براي خشن جلوه دادن اسلام از سوي مستكبران، نشان آشكاري از اين واقعيت است.

* گام پيش رو:

اين واقعيت هاي غيرقابل انكار همانگونه كه امام خامنه اي عزيز فرمودند جز استمرار جهاد براي تحقق جامعه اسلامي و ساختن كشوري الگو و نمايان ساختن امتيازات الگوي تمدن اسلامي به عنوان تنها فرمول سعادت بخش بشريت، راهي پيش روي ما نمي گذارد.
در اين شرايط حساس تاريخي كه به دنبال فروپاشي اردوگاه سوسياليزم آرزوي حاكميت تحميلي و ظالمانه استكبار غرب و ادعاي نظم نوين جهاني تك قطبي نيز در نطفه خفه شده است و نظم و قطب بندي تازه اي در جهان در حال شكل گيري است، بايد روز به روز قويتر شويم و با دعوت از مسلمانان به پيروي از اصول تصاحب قدرت و تقويت كفه قدرت ايران اسلامي و مسلمانان در نظم جهاني جديد، زمينه تحقق عدالت و رهايي بشريت از رنج ها و مصيبت هاي موجود را فراهم آوريم و در اولين قدم همانگونه كه امام خميني (ره) وصيت فرمودند «به سوي يك حكومت اسلامي با جمهوري هاي آزاد و مستقل» پيش برويم.
امّا دشمنان هم بيكار نخواهند نشست، آنها امروز نه نيروي جنگاوري دارند كه به قدرت آن تكيه كنند و نه اقتصاد توانمندي كه بتوانند جنگ نظامي گسترده را پشتيباني كنند. رژيم هاي ضد مردمي آنان نه از پايگاه اجتماعي داخلي براي حمايت از جنگ برخوردار است و نه افكار عمومي بين المللي استمرار تجاوزات آنها را مي پذيرد.
آنچه امروز دشمن به آن دل بسته فرسايش اعتقادات و تضعيف ايمان ماست. امروز آنها به تقويت روح راحت طلبي و سازشكاري و غلبه ي اسلام آمريكايي چشم دوخته اند و تنها ابزار آنها ترويج انحراف و فساد و فتنه و تفرقه است و فشار اقتصادي هم جز وسيله اي براي رسيدن به اين هدف نيست.
اميد اصلي دشمن ايجاد شكاف و فرقه فرقه كردن مسلمانان و پراكندن آنان از حول محور ولايت است. اين هدفي است كه دشمن حاضر شده براي آن به رسواترين جنايت ها دست بزند و ننگ حمايت از جنايتكارترين تروريست ها را بپذيرد و يا با جريان هايي كه سال ها ضد استكباري شناخته مي شوند از در آشتي و همكاري در آيد و اين ميدان كار را پيچيده تر كند.
در مقابل اين دشمني هاي پيچيده و گسترده، ملت عظيم الشان ايران تا كنون با هوشمندي و غيرت، پيروزي هاي خيره كننده اي را كسب كرده است امّا بايد دانست كه حفظ دستاوردها سخت تر از دستيابي به آنهاست.
اين سنت الهي است كه در طي مسير كمال هر قدر به قله نزديك تر شويم، حركت سخت تر خواهد شد، لذا بدون شك، پيمودن ادامه اين راه دشوارتر از مسيري است كه تاكنون پيموده ايم، به ويژه آنكه دشمنان زخم خورده كه خود را در آستانه فروپاشي كامل مي بينند و طلوع خورشيد تمدن اسلامي را نابودي كامل خود مي دانند از هيچ توطئه و نقشه اي عليه ما فروگذار نخواهند كرد. لذا بايد صفوف خود را مستحكم تر، عزم ها را راسخ تر و لوازم تداوم پيروزي ها را دقيق تر بشناسيم و به آن تمسك جوييم.
پايه گذار نهضت و معمار كبير انقلاب اسلامي امام خميني (ره) در صدر وصيت نامه خود فرمودند كه ايمان و انگيزه الهي و وحدت و يكپارچگي مردم حول اين ايمان و انگيزه، دو ركن اصلي پيروزي بوده اند و تداوم پيروزي ها نيز به اين دو بسته است؛ بنابراين امروز براي خنثي كردن نقشه هاي شوم شياطين و پيمودن اين مسير دشوار و سرنوشت ساز، بيش از هر وقت نيازمند پايبندي به اين دو ركن هستيم.

* نقش بسيج:

تفكر بسيج نقطه تلاقي اين دو ركن است، جايي كه هم ايمان و انگيزه الهي در اوج است و هم در كنار هم بودن و يكپارچگي صفوف زير پرچم ولايت محقق مي شود؛ امّا اين تفكر را نمي توان بدون يك تشكل در ابعاد مورد انتظار به فعليت رساند و به آن عينيت بخشيد. تجميع اين دو ويژگي در بسيج ملت مسلمان و انقلابي ايران، پيروزي هاي شگرفي را براي ما به ارمغان آورد كه دفاع مقدس تنها يكي از آنهاست، تداوم راه و غلبه بر مشكلات پيش رو مستلزم بهره گيري هوشمندانه از اين ظرفيت عظيم و بي نظير الهي است. امام خميني (ره) بنيانگذار بسيج اين تشكل را با رقم بيست ميليوني بنا نهادند و در ادامه با افزايش جمعيت كشور، امام خامنه اي عزيز اين تشكل را ده ها ميليوني خواندند. مجموعه اي مردمي و برآمده از متن مردم، از خود مردم و براي مردم كه از آغاز شكل گيري تاكنون منشاء خيرات و بركات فراوان براي ملت بوده و نماد مردم سالاري اسلامي و حضور و نقش آفريني دائمي مردم در همه ي صحنه ها و عرصه هاست. خدا را سپاس كه ملت ما را در اين تشكل نوراني منسجم كرده است.
اداره ي تشكلي با اين گستردگي كه مي خواهد از ظرفيت هاي بسيجي همه ي مردم ايران بهره گيرد نيازمند مشاركت و همفكري گسترده همه نخبگان و سرآمدان مومن ملت است.
وجود جمع كثيري از نخبگان، متخصصان و صاحب نظران متعهد بسيجي در اين تشكل الهي، نعمتي بزرگ و فرصتي استثنايي براي عملي كردن اين مشاركت و همفكري است و متشكل كردن اين جمع از فرزانگان در قالب مجامع بسيج، راهي براي استفاده از اين فرصت و ظرفيت عظيم همفكري و انديشه ورزي است.
آثار مثبت تشكيل مجامع بسيج استان ها و شهرستان ها و مجامع عالي هر قشر كه متشكل از شوراهاي اقشار بسيج هر استان و شهرستان و هر قشر مي باشد طي دو سال گذشته، كارايي اين مجامع را در هم محوري، هم گرايي و هم افزايي توان نيروهاي انقلاب اسلامي نشان داد.
لذا مجمع عالي بسيج مستضعفين با همان هدف در ابعاد ملي شكل گرفت و اين مجمع با حضور روساي مجامع شهرستان ها، شوراي منتخب مجامع استان ها و شوراي مركزي اقشار بسيج تلاش مي كند تا با تبيين مواضع و جهت گيري اساسي بسيجيان در عرصه انقلاب اسلامي و ايجاد وحدت نظر در سياست ها و راهبردهاي سازماني، راه هاي تحقق هر چه بهتر تدابير ولايت و پيشرفت هر چه سريع تر انقلاب اسلامي را در مسير آرمان ها با مشاركت عموم مردم بسيجي كشور هموارتر سازد.
مجمع عالي بسيج مستضعفين كانوني براي استحكام بخشيدن به دو ركن پيروزي است، جايي كه با تبيين انديشه ولايت و به روز سازي تكاليف الهي بسيجيان، ايمان و انگيزه ي الهي آنان مستحكم مي گردد و با نزديكتر شدن هر چه بيشتر افق هاي فكري و همگرايي انتظارات و مطالبات، زمينه انسجام و وحدت بيشتر فراهم مي گردد.
ارائه برآورد و تحليل صحيح از شرايط موجود و تبيين مواضع و تعيين اولويت ها و مطالبات انقلاب اسلامي از تشكل بسيج و ساير دستگاه هاي مختلف نظام و آحاد مردم از جمله نقش هايي است كه اين مجموعه عظيم مردمي مي تواند با ايفاي آن، راه را براي حركت منسجم كشور به سوي اهداف متعالي هموار نمايد.
مجمع عالي بسيج مستضعفين برآمده از تمامي اقشار مردم و به نمايندگي از بسيجيان تمامي مناطق و اقوام و مذاهب اسلامي كشور ضمن تبريك مجدد  سالروز پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي و آرزوي تكرار هر چه سريعتر اين پيروزي در سرزمين هاي اسلامي بويژه فلسطين عزير، همچنين تبريك پيروزي هاي بزرگ امت اسلام و نيروهاي مقاومت در لبنان، سوريه، عراق و يمن؛ مواضع، ديدگاه ها و مطالبات و انتظارات بسيجيان براي حركت در مسير انقلاب و پيشبرد اهداف متعالي آن به ويژه تحقق جامعه اسلامي را به اين شرح اعلام مي دارد:

1 ـ تقويت همگرايي و تحكيم وحدت ملي و انسجام امت اسلامي حياتي ترين نياز براي تداوم موفقيت ها و امكان پذير كردن حركت به سوي جامعه اسلامي است و تبلور اين وحدت در پايبندي به راه امام خميني (ره) و پيروي كامل از ولايت فقيه حضرت امام خامنه اي دام ظله العالي است.
ما بايد ضمن پرهيز از هر گونه گفتار يا رفتار تفرقه آميز و با منزوي سازي جريان فتنه و عناصر وحدت شكن، همگان را به پيوستن به صفوف ملت و تبعيت از اسلام و ولايت سوق دهيم و اين صرفاً با شعار ميسر نمي شود.
التزام عملي به قانون اساسي، پايبندي به سياست هاي كلي نظام در كليه بخش ها، حركت در راستاي سند
چشم انداز جمهوري اسلامي و ساير اسناد بالادستي، معيار اصلي براي استمرار وحدت و ولايتمداري است. مي بايد با ايجاد ساز و كارهاي قانوني و ضمانت هاي اجرايي محكم، حركت كليه دستگاه هاي كشور در مسير پيشرفت و عدالت در چارچوب اين اسناد تضمين گردد و راه بر اتخاذ سياست هاي سليقه اي و ناپايدار در امور كلان و كلّي كشور بسته شود.

2ـ اصلي ترين رسالت مجموعه بسيج در اين مرحله از انقلاب، كمك به ارتقاء كيفي دولت اسلامي، تلاش گسترده و همه جانبه براي تحقق جامعه اسلامي و زمينه سازي فكري و عملي براي شكل گيري تمدن بزرگ نوين اسلامي است. ما بايد با توجه ويژه به مساجد، حوزه ها، مدارس و دانشگاه ها و با برنامه ريزي و اقدام همه جانبه با محوريت تربيت كادرهاي مومن و نيروهاي طراز انقلاب اسلامي و جهاد فرهنگي با توسعه امر به معروف و نهي از منكر، حركت در اين مسير را هموار سازيم.

3ـ حل مشكلات مردم، مهار تورم و تأمين معيشت و سلامت و حفظ و تعالي كانون خانواده و رشد صحيح جمعيت و بويژه حل مشكل بيكاري و هموار ساختن راه اشتغال عزتمند عموم مردم نمي بايد تحت الشعاع رقابت هاي سياسي واقع شود و بلكه بايد در صدر اهداف دولت و عموم كارگزاران قرار گيرد. لازمه ي اين مهم كنار گذاشتن اهداف جناحي در اين زمينه ها و ايجاد عزم ملّي در خدمتگذاري به مردم عزيزمان است. امروز خدمت به مردمي اينچنين استوار و الگو در آزاديخواهي و حق طلبي، بالاترين عبادت ها است. 

4ـ از مهمترين شاخص هاي اسلام ناب محمدي (ص) و اصلي ترين زيرساخت براي حركت به سوي تحقق تمدن عادلانه اسلامي، برائت از شرك و كفر و ظلم است. لذا بايد ضمن حراست دائمي از آزادي و استقلال كشور، ويژگي حياتي نظام اسلامي را كه « نفي هرگونه سلطه گري و سلطه پذيري» و «مقابله با نظام هاي ظالمانه ضد الهي و ضد بشري» است، با قوت حفظ كنيم و از هرگونه حركت سازشكارانه در مقابل جهان خواران به شدت ممانعت كنيم. به فرموده امام راحل (ره) « تا بانگ لااله الا الله و محمد رسول الله صلي الله عليه و آله بر جهان طنين نيفكند مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هم هستيم». برخورد قاطع و مجازات فتنه گران بيگانه پرست و بستن راه هاي نفوذ آنان از جمله ضرورت هاي اين حركت است.

5ـ پيشرفت علم و فناوري زيرساخت اصلي و لازمه ي تحقق پيشرفت در تمامي زمينه هاست. از دولت و دانشگاه ها مي خواهيم با حمايت از شتاب علمي افتخار آميزي كه در سال هاي اخير شكل گرفته است در پُركردن شكاف عقب ماندگي هاي تاريخي علمي كشور و روند وصول ايران به جايگاه مرجعيت علمي جهان تسريع نمايند.

6ـ تنها راه غلبه بر مشكلات كشور در عرصه اقتصادي و تأمين رفاه و معيشت پايدار، توجه به اقتصاد درون زا و اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي است. بايد به جاي چشم دوختن به بيرون براي حل مشكلات اقتصادي به مردم خودمان اعتماد كنيم و با محور قراردادن توليد ملّي و سپردن اقتصاد به مردم و استفاده از ظرفيت هاي بالاي جوانان، به اين سياست ها جامه ي عمل بپوشانيم. اصلاح نظام اداري، پيشگيري از بروز فساد مالي و برخورد قاطع و بدون گذشت با مفاسد اقتصادي بدون هرگونه استثناء و تبعيض كه از مطالبات مستمر رهبري معظم انقلاب بوده و هست از ديگر ضرورت هاي بسيار مهم شكوفايي اقتصادي است. از قواي سه گانه انسجام و جدّيت هرچه بيشتر در اين مسير را خواهانيم.

7ـ عزت و حقوق ملت ايران از جمله حقوق هسته اي قابل معامله و گذشت نيست. چه مذاكره كنندگان هسته اي به توافق عادلانه، عزتمند و در بردارنده كليه حقوق هسته اي ملت ايران و لغو كامل و همزمان تحريم ها در توافق يك مرحله اي برسند و چه ميز مذاكره را به خاطر زياده خواهي استكبار ترك كنند از آنان حمايت مي كنيم اما هر توافقي كه در برگيرنده ي اين خصوصيات نباشد را غير قابل اجرا و محكوم به شكست مي دانيم.

8ـ صلابت، ايثار و شجاعت ملت قهرمان ايران تمام توطئه هاي نظامي و امنيتي دشمن مستكبر را به شكست كشانده است و آمريكا و صهيونيزم بين الملل، مأيوس از كاربرد قدرت نظامي، گسترده ترين جنگ نرم را عليه ملت ايران به راه انداخته اند. تعالي فرهنگي كشور و غلبه بر اين تهاجم فرهنگي بي سابقه، مستلزم نقش آفريني جدي تر شوراي عالي انقلاب فرهنگي به عنوان قرارگاه فرهنگي كشور است.
مصوبات مهم اين شورا مانند سند تحول آموزش و پرورش، سند مهندسي فرهنگي كشور، قانون حجاب و عفاف و سند اسلامي كردن دانشگاه ها، سرمايه هاي عظيم ملي است كه نبايد راكد بماند. ما خواهان پياده شدن هر چه سريعتر اين اسناد مهم راهبردي كشور همچنين تحول بنيادي در علوم انساني دانشگاه ها و تطبيق آن با جهان بيني اسلامي هستيم.

9ـ صيانت از فرهنگ و ارزش هاي ملت مجاهد و هميشه در صحنه ي ايران اسلامي در مقابل جنگ نرم دشمن بويژه هجوم گسترده و بي سابقه ي رسانه هاي استكبار عليه ملّت ايران از اصلي ترين وظايف امروز دستگاه هاي نظام است. افزايش سرعت تبادل اطلاعات سالم و درست از طريق ايجاد شبكه ملي اطلاعات و مديريت مستقل ملّي فضاي مجازي و تكميل سطح پوشش رسانه ي ملّي همزمان با محدود سازي ميدان مانور رسانه هاي مفسد استكباري و سرويس هاي جاسوسي دشمن، حق مسلم ملت ايران است.

10ـ بسيج ظرفيت منحصر به فردي است كه بعد از نعمت اسلام و ولايت فقيه، مهمترين سرمايه انقلاب اسلامي متعلق به همه مردم است. لذا همانگونه كه نيروهاي مسلح با شناخت ارزش بالاي اين تشكل و با برنامه ريزي، اين مجموعه را به نيروي بازدارنده و تعيين كننده در ميدان دفاع از كشور مبدل ساخته اند و با بهره گيري از اين نيروي عظيم، پيروزي هاي بزرگ و سرنوشت ساز را نصيب ملت نموده اند؛ جا دارد دستگاه اجرايي كشور نيز از اعلام آمادگي بسيج براي خدمت، استقبال و از اين ظرفيت عظيم مردمي براي پيشبرد سريعتر امور كشور و رفع مشكلات حل نشده و بازكردن گره هاي كشور بهره گيرد.
به اميد پيروزي اسلام و روزي كه نماز را به امامت امام خامنه اي عزيز در مسجد الاقصي اقامه كنيم و با درخواست تعجيل در فرج امام عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف.

و ما النصر الاّ من عند الله العزيز الحكيم

تهران ـ بهمن ماه   1393
مجمع عالي بسيج مستضعفين

انتهاي پيام/

دیدگاه شما