تازه های سایت

کد مطلب: 22833
14. بهمن 1393 - 8:55
به مناسبت ایام دهه مبارک فجر بازی های بومی و محلی در مدارس شهرستان نهاوند انجام می شود.
برگزاری بازی های بومی و محلی در مدارس نهاوند

به گزارش سایت گرو، سعید علی بخشی دبیر هیات ورزشهای روستایی و بومی محلی نهاوند با اعلام این خبر گفت: در دومین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی جشنواره بازیهای بومی محلی ویژه دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش و اداره تربیت بدنی نهاوند در محل آموزشگاه شهید باهنر این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: جشنواره بازیهای بومی محلی به منظور گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی در چند رشته بین دانش آموزان برگزار شد که شور و هیجانی را در بین دانش آموزان بوجود آورد.

دبیر هیات ورزشهای روستایی و بومی محلی نهاوند اظهار کرد: در این جشنواره بازیهای محلی هفت سنگ، طناب کشی، دال پلان، دستمال قاپی، لی لی و گرگم به هوا به صورت تیمی توسط دانش آموزان اجرا شد و باعث شادابی و تحرک دانش آموزان گردید.

وی گفت: هدف ما این است که با همکاری آموزش و پرورش بتوانیم این بازیها را که باعث تحرک جسمانی دانش آموزان می شود رواج داده و مانع فراموشی آنها در بین بچه ها شویم .

وی افزود: با توجه به اینکه این شهرستان در برگزاری مسابقات بومی محلی دارای تجربه می باشد لذا در ایام دهه فجر برنامه بازی' درانه' که از بازیهای قدیمی نهاوند می باشد در همدان اجرا می شود.

شهرستان نهاوند در بازیهای محلی و بومی از تجارب خوبی برخوردار است و تاکنون یک بار مسابقات بازیهای بومی محلی غرب کشور را برگزار نموده و موفق به کسب مقام در چند رشته شده است.

مهمترین بازیهای بومی این منطقه می توان به طناب کشی، هفت سنگ، درانه، گرگم به هوا گل وسط و دال پلان که بیشتر در بین روستاها رایج می باشد اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما